معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر:

امکان عبور کاروان‌های مواد مخدر در مرز افغانستان نیست/ محموله‌هایی از طریق دریا وارد کشور شده است

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امکان عبور کاروان‌های مواد مخدر در مرز افغانستان نیست و محموله‌هایی از طریق دریا وارد کشور شده است.
کد خبر: ۴۵۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 07 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، اسدالله هادی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهدی‌شهر، ضمن بیان اینکه در سال‌های گذشته امکاناتی در مرز با افغانستان ایجاد کردیم که دیگر امکان عبور کاروان‌های مواد مخدر از این مرز به داخل کشور وجود ندارد، افزود: در این چند سال با استفاده از دیوارکشی، کانال‌کشی، سیم‌خاردار و... توانستیم مانع عبور این کاروان‌ها شویم.

وی ادامه داد: متأسفانه همچنان با استفاده از روش‌های مختلف دیگر مانند پرتابی، نفری و .... مواد مخدر از مرز افغانستان وارد کشور می‌شود که در تلاش هستیم با انجام اقدامات لازم، جلوی این راه‌ها را نیز بگیریم.

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در حال حاضر، 60 تا 70 درصد تولیدات مواد مخدر افغانستان به مرزهای دو کشور ایران و پاکستان می‌رود و ازآنجا به بازارهای هدف ارسال می‌شود.

هادی‌نژاد با اشاره به اینکه اقدامات دیپلماسی در خصوص مبارزه با عرضه مواد مخدر بین سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان انجام شده است، اظهار داشت: یک تیم از افسران این سه کشور تشکیل شده است و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها که به بهانه مبارزه با تولید مواد مخدر وارد افغانستان شدند و نه‌تنها نتوانستند این کار را انجام دهند بلکه تولید افغانستان به 6 هزار و 400 تن در سال 2014 افزایش پیدا کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا با طرح کشت جایگزین تولیدات مواد مخدر را در افغانستان کاهش دهد.

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حال حاضر، عمده برنامه‌های ما برای تکمیل طرح‌های استان سیستان و بلوچستان است تا در این استان بتوانیم از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم.

هادی‌نژاد ادامه داد: در چند سال اخیر، محموله‌هایی از طریق دریا نیز وارد کشور شده و شهرهای ساحلی را نیز درگیر این موضوع کرده است؛ اما خوشبختانه با توجه به هوشیاری مأموران موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب نکرده‌اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا با اقدامات در حال انجام بتوانیم به‌طور کلی از ورود مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار