معاون درمان علوم پزشکی اردبیل:

علت فوت زن باردار در اردبیل بررسی می شود

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل گفت: پرونده فوت زن باردار در اردبیل در دست بررسی است.
کد خبر: ۴۶۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 29 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل افشین فتحی تصریح کرد: این زن ۳۳ ساله در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه فوت شده و متأسفانه در شبکه‌های مجازی فوت وی طی روزهای گذشته اعلام شده است.

وی افزود: بعد از مراجعه زن باردار به بیمارستان، پزشکان متوجه بالا بودن آنزیم کبد و در نتیجه سندروم «هلپ» در وی می‌شوند که نوعی از سندروم دوران بارداری به دلایل نامشخص علمی است.

معاون درمان علوم پزشکی استان تأکید کرد: این سندروم تا ۲۰ درصد احتمال مرگ مادر را به دنبال دارد و برای ممانعت از آن می‌بایست قطع حاملگی و سزارین صورت گیرد.

فتحی افزود: بعد از مشاهده این سندروم در بیمار و اطلاع به وی پزشکان اقدام به سزارین کرده و تمامی مراحل زایمان را با موفقیت سپری می‌کنند.

وی متذکر شد: در شرایط عادی می‌بایست بعد از قطع حاملگی سندروم بازگشته و بیمار بهبود یابد اما در مورد این زن ۳۳ ساله این اتفاق نیفتاده و با وجود تشکیل چندین کمیسیون پزشکی و تلاش برای نجات وی، زن باردار جان خود را از دست می‌دهد.

معاون درمان علوم پزشکی استان در گفتگو با مهر تصریح کرد: تمامی روند زایمان و رسیدگی به این بیمار بررسی شده اما بر خلاف شائبه‌ها هیچ قصور پزشکی در مورد وی مشاهده نمی‌شود.

فتحی متذکر شد: حتی نظام پزشکی استان نیز در این پرونده ورود کرده تا بررسی‌های جدی صورت گیرد و در عین حال آزمایش کبد بیمار در تبریز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نوزاد این زن سالم بوده و بدون مشکل به دنیا آمده است، اضافه کرد: هر چند قصوری شناسایی نشده اما در صورت دست یافتن به مورد خاصی خود علوم پزشکی با قطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

معاون درمان علوم پزشکی استان تأکید کرد: در وضعیت فعلی فوت مادر به شدت در اردبیل کاهش یافته و به صفر یا دو مورد در سال رسیده است؛ در حالی که پیش از این چهار مورد در سال بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار