مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک :

کشت کلزا در هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی آبیک انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : با فرارسیدن زمان کشت محصولات پائیزه، عملیات كشت محصول كلزا در هزارو400 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام و تا پایان فصل کشت ادامه خواهد داشت .
کد خبر: ۴۹۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 25 September 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیژن لطفی با اعلام این خبر افزود: سطح ابلاغی شده برای کشت کلزا به این شهرستان   4هزار و 500 هکتار است که  درحال حاضر 2 هزار و 950 هکتار عقد قرارداد انجام شده است .

وی اظهار داشت: از مجموع بذور توزیعی در بین بهره برداران کلزا کار ؛  51 درصد به ارقام اپی  OP  و 49 درصد به 16 رقم دیگر شامل انواع ارقام هیبرید فرانسوی و آلمانی اختصاص دارد .

لطفی  با اشاره به سیاست های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از کلزاکاران تصریح کرد : خرید تضمینی، توزیع نهاده های یارانه ای از جمله بذر، کود و پرداخت تسهیلات حدود28 میلیون ریال برای هر هکتار از جمله سیاستهای حمایتی جهادکشاورزی برای ترغیب و تشویق کشاورزان به کشت این محصول استراتژیک است .

وی اضافه کرد :  اجرای سیاست های خوداتکایی و کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

لطفی خاطر نشان کرد : شهرستان آبیک  پتانسیل مستعد و مناسبی برای کشت  محصول کلزا دارد بطوریکه در سال زراعی گذشته با تولید 42 درصد از کلزا در استان توانست  مقام نخست تولید این محصول را به خود اختصاص دهد .

این مقام مسئول یاد آور شد :  در سال جاری نیز باتلاش  مراکز خدمات جهاد کشاورزی ؛ نشست های بسیاری  با کشاورزان روستاهای مختلف در پهنه های تولیدی بمنظور آگاهی کشاورزان از مزایای کشت کلزا برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار