سرمایه‌گذاری در صنایع مس به ۱۶ هزار میلیاردتومان می رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان این دولت ۱۶ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در صنایع مس صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰ 02 February 2018

ه گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری پنجشنبه شب در مراسم افتتاح طرح‌های مس سرچشمه در ارتباط ویدئوکنفرانس با رییس جمهور، اظهار داشت: امشب شاهد بهره برداری از ۱۳ پروژه شرکت ملی مس ایران در استان کرمان با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان هستیم.

وی مجتمع مس سرچشمه را یکی از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی در کشور خواند و افزود: اقدامات خوبی در مجموعه مس در این دولت صورت گرفته است.

وی بیان کرد: شاهد طرح های مهم زیست محیطی در این مجموعه هستیم که مورد تایید مجامع بین المللی است و در سال های نه چندان دور، این صنعت، به صنعتی پاک تبدیل خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشتغال ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم در شرکت ملی صنایع مس، یادآور شد: سهم مس در ایران ۵۴ صدم درصد است و معادل کل صنایع سیمان ایران است.

شریعتمداری به مهمترین اثار برجام در حوزه اقتصاد اشاره و تصریح کرد: این شرکت قبل از برجام جزء مجموعه شرکت های در تحریم کامل بود که وضعیت شرکت را بسیار حاد کرده بود و در حالی که شرکت مس با سه هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان بدهی روند اضمحلال را طی می کرد امروز این شرکت به مجموعه ای بدون یک ریال بدهی به سیستم بانکی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شرکت مس با انجام ۱۴ پروژه افزایش بهره وری و بازیافت آب از حیث جایگاه به جمع ۱۵ شرکت برتر دنیا در حوزه بهره وری آب رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: شرکت مس در بهره وری از شرکتهای مثال زدنی است و قیمت تمام شده مس محتوا را از سه هزار و ۵۱۵ دلار به دو هزار و ۴۴۰ دلار و در مس کاتد را نیز از پنج هزار و ۱۹۸ دلار در هر تن به سه هزار و ۹۰۰ دلار کاهش داده است.

شریعتمداری افزود: در استان کرمان در این مجموعه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در این دولت سرمایه گذاری مستقیم شده است که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امروز افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا پایان این دولت ۱۶ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شرکت مس سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت که نقش مهمی در اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: وقتی نام  فعالیتهای عمرانی و سازندگی برده می شود نام آیت الله هاشمی رفسنجانی بر بلندای لیست نامهای کشور ما می درخشد و نام و خاطر ایشان را گرامی می داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار