کندی اجرای پروژه های راهسازی شهرستان سیروان

اجرای پروژه های راه سازی شهرستان سیروان در حالی با حرکت لاک پشتی پیش می روند که این شهرستان در بن بست قرار گرفته و از پرحادثه خیزترین شهرستان های استان ایلام است.
کد خبر: ۵۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 02 July 2015

به گزارش تابناک ایلام، اجرای پروژه های راه سازی شهرستان سیروان در حالی با حرکت لاک پشتی پیش می روند که این شهرستان در بن بست قرار گرفته و از پرحادثه خیزترین شهرستان های استان ایلام است.

جاده قاضیخان به بدره که یکی از پروژه های مهم راه سازی شهرستان و حتی استان می باشد که اجرای آن از سال 84 تاکنون زمان برده به طور بدیهی موجب ناخشنودی اهالی مناطق تحت پوشش شده است.

پروژه راهسازی که با فقط 12 کیلومتر طول قرار است فقدان ارتباط مستقیم و مناسب جنوب شرقی با شمال غرب استان ایلام را رفع و مسافت آن را نسبت به روال موجود دستکم 70 کیلومتر کاهش دهد.

براساس اعلام منابع مسئول، با اجرای این پروژه مسیر سیروان – بدره ۴۵ کیلومتر کوتاه تر می شود و فاصله جاده ای مناطق جنوبی با محدوده شمالی استان ایلام را 70 کیلومتر کاهش می دهد.

افزون بر تسریع در ارتباطات درون استانی، بهره برداری از این طرح مسافت و دسترسی به محورهای ارتباطی اصلی و برون استانی ایلام در دو جهت و مسیر مختلف جنوب و مرکز کشور را کوتاه و تسهیل می کند.

با وجود اهمیت این  پروژه اما متاسفانه روند ساخت پروژه به کندی پیش می رود به طوری که مسئولان استانی و شهرستانی باره ها وعده پایان پروژه را داده بودند اما با پایان زمان وعده مسئولان باز شاهد بهره برداری آن نبودیم.

شاپور پولادی، معاون عمرانی استانداری ایلام در جریان سفر به شهرستان سیروان اظهار کرده بود: براساس توافقی که انجام شده، قرار شد اعتبار تکمیلی پروژه قاضی خان به بدره در سال 93 داشته باشیم.

پولادی عنوان کرد: امیدواریم در پایان سال 93 شاهد بهره برداری کامل از پروژه مهم واثرگذار قاضی خان – بدره  باشیم.

مراد یگانه فرماندار سیروان نیز از بهره برداری کامل طرح تا پایان 94 خبر داده بود و عنوان کرد: فاز انتهائی این راه مواصلاتی توسط پیمانکار در دست اجراست و امسال سعی می شود اعتبارات این جاده مهم تامین شود و تا پایان سال به طور کامل به بهره برداری برسد.

سید حسین میر شفیع، معاون وزیر راه در جریان بازدید از این پروژه راه سازی اظهار کرد: در سال جاری (سال 94) برای اجرای بخش مهمی از این پروژه ۱۳ میلیارد تومان اختصاص یافته که قسمتی از طریق استان و بخشی از طریق اعتبارات ملی پیگیری می شود.

این مسئول افزود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده تا دو سال آینده(سال 95) این پروژه به بهره برداری کامل می رسد.

حال باید منتظر ماند که وعده مسئولان در خصوص این راه ارتباطی چه زمانی عملی می شود.

جاده ارتباطی چشمه چاهی یکی دیگر از پروژه های راه سازی شهرستان سیروان که با اجرای این طرح بیش از 15 کیلومتر از راه ارتباطی ایلام به لومار کوتاه خواهد شد، اما با شواهد خبرنگار ما از روند اجرای این پروژه، عملیات اجرای آن به کندی پیش می رود.

عمران علیمحمدی، نماینده مردم ایلام در مجلس در تیرماه 93 در بازدید از جاده ارتباطی و در حال ساخت چشمه چاهی به علی آباد شهرستان سیروان گفت: این جاده ارتباطی به طول 10 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 30 درصد درحال اجرا است.

وی ادامه داد: دو جاده اصلی در این منطقه وجود دارد که راه اندازی آنها ضروری است که یکی از آنها جاده چشمه چاهی است و پیمانکار در حال ساخت آن است.

این مسئول اظهار کرد: امسال سعی می شود اعتبارات آن تامین شود و تا پایان سال (93) به بهره برداری برسد.

فرماندار سیروان در گفتگو با سیروان نوین از بهره برداری فاز اول این پروژه تا پایان 94 خبر داد.

از دیگر طرح های راه سازی سیروان می توان به واریانت های سفید خانی و ورمیان از طرح های راه سازی این شهرستان به منظور اصلاح و حذف نقاط حادثه خیر جاده ارتباطی لومار به کارزان می باشند در دی ماه 93 با حضور معاون وزیر راه و استاندار ایلام کنگ زنی شده بود.

در مراسم کلنگزنی این پروژه ها، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی وقت ایلام گفته بود: اين پروژه ها در مجموعه به طول 2 کیلومتر، با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال و در مدت شش ماه به بهره برداری می رسد.

حال شش ماه از کلنگزنی واریان سفید خانی و واریانت ورمیان می گذرد و هنوز به بهره برداری نرسیده اند و واریانت سفیدخانی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت و در خصوص واریانت ورمیان هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

راه ارتباطی سرتنگ به هلسم از دیگر پروژه های راه سازی سیروان که چندسالی است به صورت راکد باقی مانده است انگار قرار نیست شروع به کار شود و به صورت کامل تعطیل است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار