میزان صادرات اردبیل

کد خبر: ۵۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 24 February 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ مراسم گرامیداشت سالروز صادرات صبح امروز در سالن همایش اتاق بازرگانی اردبیل با حضور استاندار اردبیل٬ مسئولان دستگاههای اجرایی و فعالان حوزه صادرات استان اردبیل برگزار شد.

پیش از برگزاری این مراسم نیز٬ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز با حضور استاندار اردبیل در اتاق بازرگانی برگزار و مشکلات صادرات استان بررسی شد.

افزایش 28 درصدی آمار صادرات در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: بر اساس گزارش ده ماهه صادرات استان٬ امسال نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش و 65 میلیون دلار بوده که نشان از فعالیت مناسب برای بهبود وضعیت صادرات استان اردبیل در سال 96 است.

سیدحامد عاملی گفت: فعالان بخش تولید نقش ویژه‌ای در توسعه صادرات داشته‌اند و بخش خصوصی چراغ صادرات را با کمک اتاق بازرگانی و دستگاههای اجرایی روشن نگه داشته است.

وی افزود: در سال گذشته واحدهای تولیدی استان اردبیل از گمرکات استان حدود 9 میلیون دلار صادرات داشتند که امسال به 18 میلیون دلار رسیده و صادرات غیرنفتی استان اردبیل با استراتژی حمایت از تولید ارتقا یافته و رشد دارد.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه محصول سیب‌زمینی٬ بیشترین میزان صادرات را در استان اردبیل دارد٬ بیان کرد: حمایت از تولید و فعالان بخش خصوصی در راستای توسعه صادرات و افزایش تولید بسیار حائز اهمیت است.

عاملی گفت: صادرات غیر نفتی اهمیت ویژه‌ای دارد ولی فاصله زیادی با کشورهای همسایه و آسیایی داریم و سهم تولید صنعتی در صادرات استان اردبیل تنها 12 درصد است.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه امسال برای سال آینده 1500 میلیارد تومان برای حمایت از صادرات و توانمندسازی واحدهای تولیدی اعتبارات مناسبی لحاظ شده که باید تلاش کنیم سهم استان اردبیل را از این اعتبار کسب کنیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار