افزایش ۲۵ درصدی صادرات گیلان

کد خبر: ۵۷۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 14 March 2018

تابناک / استاندارگیلان با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های ارزشمندی درانواع تولیدات است گفت: صادرات و تجارت کالای تولیدی گیلان مهمترین مقوله ای است که در راستای توسعه باید بدان توجه کرد.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز(22 اسفند) در جلسه شورای گفتگو و توسعه صادرات غیر نفتی استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت های بالایی در بخش تجارت است.

 

وی با بیان اینکه گیلان سابقه بسیاری در حوزه تجارت دارد گفت: بیش از یک میلیون نفر از مردم گیلان در بخش کشاورزی فعال هستند وتوسعه صادرات در این بخش سبب رونق اقتصادی خواهد شد.

 

سالاری اذعان کرد: صادرات گیلان امسال از نظر وزنی افزایش نیافته اما از نظر ارزی 2 درصد و از لحاظ ریالی حدود 25 درصد افزایش داشته است.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: بررسی مشکلات بازرگانان و همچنین تشریح برنامه های کلان حوزه تجارت گیلان از جمله مهمترین رویکرد جلسات شورای گفتگو سال آینده می باشد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: شرایط تجارت در گیلان در حال حاضر دارای وضعیت مطلوبی است، و ارتباط با دیگر کشورها سبب بهبود فضای بازرگانی گیلان خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه صادرات گیلان باید بخشی از تولیدات استان را شامل شود، خاطر نشان کرد: گیلان در بخش های مختلف دارای ظرفیت های بالای در صادرات است و با بهره گیری از تولیدات استان می توان رونق اقتصادی این استان را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار