مسوول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان عنوان کرد:

اعزام 700 دانشجوی جهادگر در قالب 35 گروه جهادی به مناطق محروم

مسوول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه امسال تنها سالی است که دولت قول کمک مالی به ما را داده است، گفت: تابستان امسال 700 دانشجوی جهادگر در قالب 35 گروه‌ جهادی به مناطق محروم اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۶۳۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 25 July 2018

بهمن شهریاری با بیان اینکه به دلیل بی‌توجهی‌ها محرومیت‌های زیادی در برخی مناطق وجود دارد، اظهار کرد: کار عمرانی بهانه حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم است و این گروه‌ها برنامه‌های متفاوت آموزشی، بهداشتی، خدماتی و مهارتی انجام می‌دهند.

وی افزود: سال گذشته 32 گروه جهادی خوزستان به مناطق محروم اعزام شده بودند اما امسال 35 گروه جهادی سازماندهی شده‌اند که 700 دانشجوی جهادگر متشکل از خواهران و برادران در این گروه‌ها مشارکت می‌کنند.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: تفاوت امسال با سال‌های گذشته این است که هر گروه باید یک عرصه را برای خود مشخص و در همان منطقه به مدت چهار سال فعالیت کند. هر گروه جهادی دو عرصه را برای فصل گرم و فصل سرد سال انتخاب می‌کند. اردوهای جهادی در تابستان 10 روزه هستند و بین دو ترم تحصیلی گروه‌ها برای تکمیل کار اعزام می‌شوند.

شهریاری گفت: محل ثبت‌نام برای جهادگران، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانشجویی در سراسر استان است و ما هر کسی که بتواند کمک کند را می‌پذیریم و بستر برای همکاری تمام اقشار جامعه فراهم است. اعزام گروه‌ها به طور معمول از 15 شهریور آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: در فصل تابستان گروه‌های جهادی به مناطق سردسیر استان اعزام می‌شوند. اکنون در شرق خوزستان منطقه سوسن شرقی و در غرب و جنوب غرب استان روستاهای صیداویه آبادان و روستا‌های سوره خرمشهر در اولویت قرار دارند.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه گروه‌های جهادی حمایت مالی خاصی دریافت نمی‌کنند، گفت: امسال معاون سیاسی استاندار قول کمک به ما را داد که امیدواریم محقق شود. امسال تنها سالی است که دولت به ما قول کمک داده است.

وی تصریح کرد: دانشجویان علوم پزشکی به ارایه خدمات رایگان مشاوره درمانی و بهداشتی می‌پردازند. همچنین تیم پزشکی ما متشکل از هشت تا 10 پزشک متخصص در مدارس شبانه‌روزی مستقر می‌شوند و ویزیت رایگان و توزیع داروی رایگان انجام می‌دهند. کارهای خدماتی بسیار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. متاسفانه در این مناطق فقر آموزش و بهداشت وجود دارد و شبکه‌های بهداشت چندان فعال نیستند و مردم در روستاها و حاشیه شهر در حداقل‌های بهداشتی مانده‌اند.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر "کار جهادی تا پایان محرومیت"، عنوان کرد: دانشجویان جهادگر نیز از انجام خدمات بی‌منت به نیازمندان بهره زیادی می‌برند و این کار هجرت از خود است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار