«درنای طناز» در تالاب گندمان مشاهده شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از مشاهده 2 قطعه گونه کمیاب«درنای طناز» نخستین بار در تالاب بین المللی گندمان شهرستان بروجن در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 08 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی افزود: مشاهده این گونه حمایت شده در تالاب گندمان و در فصل گرم تابستان نشان از وضعیت مناسب و اهمیت این زیستگاه بین المللی است.
به گفته وی، امسال لانه گزینی پرندگان و تابستان گذرانی پرندگان در تالاب های استان افزایش داشته است و هم اکنون بیش از 30 هزار قطعه پرنده از خانواده کشیم ها، چنگر، حواصیل، لک لک، اگرت، مرغابی، اردک از انواع پزندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب گندمان تابستانی گذرانی می کنند.
درنای طناز با 95 سانتیمتر طول و کاکل بلند و سفیدی که از پشت چشم شروع و در پس گردنش آویزان است، منقار خیلی کوچکی دارد که به آسانی از سایر درناها قابل تشخیص است.
پروبال درنای طناز به طور کلی خاکستری مایل به آبی و صورت و جلوی گردن و سینه اش سیاه است که به یک دسته پرهای سیاه دراز و آویزان منتهی می شود وشاه پرهای بالش نیز سیاه و انتهای سیاه رنگ شاه پرهای ثانوی داخلی آن خیلی بلند و بر روی دم آویزان است که از دم درناهای معمولی نیز کم پشت تر است.
تالاب بین المللی گندمان با یکهزار و 70 هکتار وسعت در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار