دلایل دندان قروچه در کودکان چیست؟

کد خبر: ۶۵۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 02 September 2018
به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کتایون رازجویان، روانپزشک کودکان در ارتباط با اختلالات خواب در کودکان و دندان قروچه گفت:‌ اختلال خواب به طور کلی به دو بخش عمده تقسیم می‌شود که در بخش اول زمان خواب کم و زیاد شده و در بخش دوم طول خواب مناسب است ولی کیفیت آن خوب نیست به طور مثال کودک حین خواب راه می‌رود حرف می‌زند و کابوس می‌بیند.
وی افزود: اگر کودک به دلیل مشکل خواب اختلال عملکرد پیدا کرد باید حتما مداوا سریع‌ انجام گیرد و در غیر اینصورت به مرور زمان بهتر خواهد شد.
رازجویان در مورد دندان‌ قروچه کودکان گفت: این مسئله تا زمانی که شدید نباشد مشکل خاصی نیست و می‌توان با استفاده از محافظ دندان شبانه که دندانپزشکان تجویز می‌کنند برای کودک استفاده کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: استرس عامل ایجادکننده دندان قروچه نیست بلکه آن را تشدید می‌کند ولی رشد تکاملی مغز و ژنتیک عوامل موثر بروز این مشکل است.
وی گفت: به والدین توصیه می‌کنیم کودکانشان قبل از خواب ورزش و هیجان زیاد نداشته باشند تا مشکل دندان‌قروچه در آنها تشدید نشود همچنین برای درمان باید صبر کرده با مرور زمان مشکل برطرف شود چرا که مصرف دارو عوارض داشته و تنها در مواردی که این مشکل شدید باشد مداخله دارویی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار