مردم آذربایجان غربی ۲ هزار و ۸۰۶ واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی از اهدای ۲ هزار و ۸۰۶ واحد خون توسط مردم آذربایجان غربی خبرداد.
کد خبر: ۶۵۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ 24 September 2018

 

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مجتبی قهرمان رضاییه با بیان اینکه عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲ هزار و ۸۰۶ واحد خون اهدا کردند، گفت: در این ایام ۳ هزار  و ۱۵۶ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کرده که ۲ هزار و ۸۰۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی، با اشاره به اینکه ارومیه، سلماس و میاندوآب بیشترین اهدا کنندگان را داشتند، افزود: یک هزار و ۶۲ نفر در مرکز ارومیه، ۳۱۵ نفر در واحد سیار سلماس،۴۵۹  نفر در خوی، ۵۹۳ نفر در میاندوآب و ۳۷۷ نفر در نقده نذر خود را ادا کرده اند.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه ۶ مرکز در استان طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، خون اهدایی مردم را دریافت می کنند، گفت: این مراکز در ارومیه، خوی، میاندوآب و نقده برای دریافت خون اهدایی مردم در ایام محرم امسال به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در نظر گرفته شده بود.
وی، با بیان اینکه همشهریان اهدای خون خود را مختص ایام حسینی نکرده و در تمام ایام به این ماده حیاتی نیاز داریم، ادامه داد: نیاز بیماران به خون همیشگی است و از شهروندان انتظار می رود تا در طول سال نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

قهرمان رضائیه ، با اشاره به طرح نذر اهدای خون در استان گفت: اهداکنندگان می‌توانند برای نام‌نویسی در طرح نوبت‌دهی اینترنتی نذر اهدای خون به سامانه nobatdehi.ibto.ir مراجعه و با تکمیل فرم و دریافت کد رهگیری بدون صف انتظار به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی، عنوان کرد: مردم آذربایجان غربی با ثبت‌نام در این سامانه اینترنتی، اهدای خون را محدود نکرده و در یک دوره زمانی، از ماه محرم تا پایان ماه صفر این فریضه اخلاقی و انسانی را انجام و نذر خود را ادا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، با اشاره به راه اندازی پویش «نذر اهدای خون از تاسوعا و عاشورا تا اربعین» یادآوری کرد: مردم استان با شرکت در این پویش برای تامین خون مورد نیاز نیازمندان از آن خوب استقبال کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار