مدیرکل‌آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

پروژه‌های عمرانی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیازمند یک‌میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل‌آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از اختصاص 650 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: یک‌میلیارد و 50 میلیون تومان برای تامین تجهیزات این سه مرکز نیز نیاز است
کد خبر: ۶۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 27 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوش‌آیند در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مهمترین رسالت فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت به افراد جویای کار، دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار و جامعه هدف است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 22 مرکز دولتی، دو مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای و 125 کارگاه آموزشی با قابلیت آموزش 380 حرفه در سطح استان در حال فعالیت است.

مدیرکل‌آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ظرفیت آموزشی مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای را در سال 15 هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از 19 هزار نفر در مراکز دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

خوش‌آیند با بیان اینکه ترویج و گسترش فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌ مهارت‌های مورد نیاز بازار کار مدنظر این سازمان است، عنوان داشت: سال گذشته در این راستا یک‌هزار و 459 نفرساعت آموزش در کارگاه‌های جوار زندان، 548 نفرساعت در پادگان‌ها برای سربازان، 2 هزار و 441 نفر ساعت آموزش در مناطق روستایی، 2 هزار و 996 نفر ساعت در کارگاه‌های سیار شهری، 725 نفر ساعت اصناف، یک‌هزار و 47 نفر ساعت آموزش در کارگاه‌های جوار دانشگاهی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تا حدودی دانشگاه‌ها و مراکز عالی به سمت و سوی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شده‌اند، گفت: سال گذشته 6.2 درصد کارآموزان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل دادند.

انعطاف‌پذیری برنامه‌های فنی و حرفه‌ای فوق‌العاده است

مدیرکل‌آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی انعطاف‌پذیری برنامه‌های فنی و حرفه‌ای را فوق‌العاده دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه استانداردهای فنی و حرفه‌ای بین‌المللی است اما آموزش‌های مراکز را بر اساس نیاز مردم و بازار کار تغییر می‌دهیم

خوش‌آیند تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان را 155 آموزشگاه برشمرد و تصریح کرد: تعهد سالانه این آموزشگاه‌ها 7 هزار نفر است اما سال گذشته 998 هزار نفرساعت آموزش در این آموزشگاه‌ها ارائه شده است

وی با بیان اینکه سال گذشته 27 هزار و 372 نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای استان شرکت کردند، یادآور شد: 67.3 درصد کارآموزان نمره قبولی را کسب کردند

مدیرکل‌آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از اجرای طرح نیازسنجی مهارت برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: این طرح در 11 شهرستان استان و در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت اجرا شد که هر سه ماه یکبار نسبت به ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازار کار اقدام می‌شود

استخدام 100 مربی حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی

خوش‌آیند مدیرکل‌آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به تبدیل وضعیت 100 نفر از مربیان حق‌التدریس مراکز فنی و حرفه‌ای استان به پیمانی اشاره کرد و گفت: طی آزمون استخدامی که از مربیان حق‌التدریس اخذ شد این افراد طی دو ماه آینده به صورت پیمانی استخدام می‌شوند.

وی در ارتباط با اعتبارات فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: 2.16 درصد اعتبارات کشور به مرکز فنی و حرفه‌ای استان واگذار می‌شود.

مدیرکل‌آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: سال گذشته میزان درآمد این سازمان معادل 762 میلیون تومان بود که از این مبلغ 575 میلیون تومان به استان برگشت داده شد.

خوش‌آیند عنوان داشت: میزان اعتبار سازمان در سال گذشته یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان بود که توانستیم سه پروژه عمرانی در سه شهرستان را به بهره‌برداری برسانیم.

وی از اختصاص 650 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام فنی و حرفه‌ای استان طی هفته اخیر خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر یک‌میلیارد و 50 میلیون تومان برای تامین تجهیزات این سه مرکز نیمه تمام نیاز است که در حال پیگیری برای اخذ آن هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار