نمایندگان مجلس برای حل مشکلات مردم برنامه‌ریزی کنند

امام جمعه نوشین‌شهر بر درک و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات مردم و نظارت بر عملکرد دولت در رفع نابسامانی‌ها و وضع قوانین توسط نمایندگان تاکید کرد و گفت: باید اصل شایسته‌سالاری در انتخاب نمایندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 30 November 2018

به گزارش تابناک اذربایجان غربی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خانبابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه نوشین‌شهر با اشاره به نقش صبر در زندگی روزمره بشری از دیدگاه آیات و روایات اظهار کرد: صبر به منزله سر برای بدن است چنانچه بدن، بدون سر تباه شده و زندگی بدون صبر هم تباهی و نابودی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه صبر چهار قسم است بیان کرد: از جمله آنها صبر در برابر عبادات، صبر در مصیبت و گرفتاری، صبر در برابر گناهان و صبر در برابر نعمت‌ها است.

امام جمعه نوشین‌شهر گفت: رمز موفقیت بشری ایمان و توکل بر خدا، تلاش و پشتکار و صبر در مقابل سختی‌ها و ناملایمات زندگی است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شهید آیت الله مدرس و روز مجلس افزود: شهید مدرس نمونه کامل یک نماینده و وکیل ملت بود که همواره با مردم و در کنار مردم بود و در دفاع از حقوق ملت تا سر حد شهادت پیش رفت و نام خود را برای همیشه جاودانه ساخت.

خانبابایی ضمن تبریک روز مجلس به نمایندگان، بر درک و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات مردم و نظارت بر عملکرد دولت در رفع نابسامانی‌ها و وضع قوانین توسط نمایندگان تاکید کرد و گفت: باید اصل شایسته‌سالاری در انتخاب نمایندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آفت نظام، فاصله و جدایی مردم از مسوولان است افزود: عدم توجه به اصل شایسته‌سالاری، حرکت‌های عوام فریبانه برخی نمایندگان، عدم ارتباط با موکلین خود، دخالت در عزل و نصب‌های بی‌مورد مسوولان، باندبازی و تکیه زدن بر مسند نمایندگی با صرف پول‌های کلان و مخارج سرسام آور تبلیغات انتخاباتی از جمله این آفت‌ها است.

امام جمعه بخش نازلو و نوشین‌شهر در ادامه، بر زندگی سالم و پایبندی بر اصول حاکم بر خانواده ایرانی و اسلامی، رعایت حریم‌ها و آموزش راه‌های انتقال بیماری ایدز را از وظایف حاکمیت دانست و گفت: با توجه به عدم درمان یا درمان زمان‌بر و هزینه‌های گزاف درمانی، پیشگیری از ابتلا به این بیماری وظیفه همگانی است.

وی در ادامه نیز با اشاره به رسوایی بیش از پیش خاندان سعودی و نقش آنها در جنایت‌های یمن،  سوریه و عراق اظهار کرد: آنان از جنایتکاران داعش و طالبان حمایت کرده و با توجه به بیداری ملت‌ها، برخی کشورها به سفر ولی‌عهد سعودی اعتراض کردند که این خود نوعی رسوایی دیپلماسی برای آنان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار