نهادهای حکومتی خراسان شمالی حق دخالت در انتخابات را ندارند

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت:هیچ یک از دستگاه ها و نهادهای حکومتی استان در انتخابات پیش رو حق تبلیغ و طرفداری و حمایت از فرد و یا جریان سیاسی را نداشته و با متخلفان برخورد می شود.
کد خبر: ۶۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 31 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدرحیم نوروزیان در نشست ستاد انتخابات خراسان شمالی،با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه سال جاری،اظهار کرد:در برگزاری این انتخابات ها مهم ترین اصل رعایت بی طرفی از سوی دستگاه های مسؤول و مشارکت پرشور مردم است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات های مزبور و نیز حساسیت آنها، تصریح کرد: در انتخابات پیش رو هیچ کدام از نهادهای حاکمیتی و نیز فرمانداران و بخشداران استان حق طرفداری و حمایت و یا تبلیغ له و علیه جریانی سیاسی و یا فرد نامزد انتخاباتی را ندارند.

نوروزیان ادامه داد: در این زمینه با تمام متخلفان و یا دستگاه هایی که این موضوع را رعایت نکنند برخورد قانونی شده و در این زمینه در برخورد با دستگاه های متخلف و عزل مدیران مقصر نیز هیچ تردیدی وجود ندارد.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با بیان این که همه ما به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور هستیم، تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم از جمله سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید بوده و بر این اساس می بایست فرمانداران و بخشداران به عنوان مجریان و متولیان اصلی برگزاری انتخابات، این موارد را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: بر اساس تجربیات سال های گذشته در مورد انتخابات، برخی نهادهای حاکمیتی و نیز شماری از دستگاه های خدماتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، اوقاف و امور خیریه و ... در زمان انتخابات اقدماتی در راستای حمایت از جریانی خاص را انجام می دادند که این آسیب باید جدی گرفته شود.

نوروزیان با تأکید بر ضرورت دقت مدیران این نهادها بر رعایت بی طرفی، اظهار داشت: همه مسئولان و متولیان وظیفه دارند در راستای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند و همچنین تأمین امنیت لازم تلاش مضاعفی داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: شرایط موجود بین المللی در پی توافق هسته ای، اوضاع و احوال منطقه و جریانات سیاسی داخلی اهمیت این دوره از انتخابات را دوچندان کرده به همین دلیل نیز می بایست با ایجاد نشاط سیاسی، مشارکت و حضور مردم در انتخابات گسترده و پرشور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار