شهردار تبریز:

ضلع جنوبی گجیل، در اختیار دستفروشان باغ‌گلستان قرار می‌گیرد

شهردار تبریز سامان‌دهی بازار گجیل را از اقدامات موثر در روان‌سازی ترافیک و رونق اقتصادی این بازار خواند و گفت: با اجرای این طرح، در آینده‌ای نزدیک، معضل دستفروشی باغ گلستان نیز برطرف می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 09 March 2019

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین‌باهر عصر جمعه از آخرین مراحل طرح سامان‌دهی بازار گجیل بازدید کرد و در جریان روند تملک، آزادسازی و نحوه انتقال دستفروشان به این محل قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید، با اشاره به اهمیت بازار گجیل اظهار داشت: بازارچه قدیمی گجیل، از بازارهای قدیمی و پرتراکم شهرمان است؛ این امر نشان‌دهنده ارزش و اعتمادی است که شهروندان از گذشته، برای این بازارچه قائل‌اند.

شهردار تبریز به وجود برخی فضاهای بلاتکلیف و ناکارآمد در اطراف این بازار اشاره و خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، با تلاش‌های شهرداری منطقه ۴، اقدامات کارسازی برای تقویت بافت گجیل صورت گرفته و نهایتاً به ضلع جنوبی بازارچه رسیده ‌است.

شهین‌باهر از برنامه شهرداری برای انتقال دستفروشان باغ گلستان به گجیل خبر داد و افزود: ضلع جنوبی بازارچه گجیل، با پایان عملیات تملک و آزادسازی، در اختیار دستفروشان باغ گلستان قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد، با تلاش شهرداری منطقه ۴، قسمت‌های باقی‌مانده گجیل در ضلع جنوبی، هرچه سریع‌تر تملک و آزادسازی شوند.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری، مصمم به حمایت اصولی و قانون‌مند از دستفروشان است، تصریح کرد: امیدواریم با تدابیری که شهرداری در این خصوص اندیشیده، شاهد کسب‌وکار بی‌دغدغه دستفروشان و در عین حال، تردد آسان و ترافیک روان در سطح شهر باشیم.

اکبر امجدی شهردار منطقه ۴ تبریز نیز در این بازدید، با ارائه گزارشی از روند سامان‌دهی بازار گجیل گفت: بخش اعظمی از تملک ضلع جنوبی بازارچه گجیل به پایان رسیده و تنها چهار مغازه قدیمی باقی مانده که تملک آن‌ها نیز در مراحل پایانی است.

وی اضافه کرد: این بخش از بازار گجیل، پس از تملک و آزادسازی، در فضایی که زیبنده اصناف و شهروندان محله باشد،   به مجتمع تجاری همشهری متصل می‌شود.

امجدی خاطرنشان کرد: همزمان، پیگیر انتقال دستفروشان باغ گلستان به گجیل هستیم و امیدواریم با نهایی‌شدن این انتقال، به زودی شاهد یک اقدام کارساز در مرکز شهر باشیم.

گفتنی است شهرداری منطقه ۴ تبریز در سال‌ های اخیر، با احداث مجموعه تجاری همشهری، نوسازی مقبره آیت‌الله انگجی، مدیریت دستفروشان و تقویت برنامه‌ های خدماتی، تلاش‌ های قابل‌ توجهی برای سامان‌ دهی تاریخی گجیل داشته‌ است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار