دکتر اسماعیل جبارزاده :

اقتصاد مقاومتی رمز پیشرفت کشور است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد مقاومتی چه در دوره تحریم و چه پس از آن، راه نجات کشور بوده و تحقق آن نیازمند
کد خبر: ۷۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 05 August 2015
دکتر اسماعیل جبارزاده عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه سی و ششمین اجلاس سراسری روسای واحدهای استانی و موسسات آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در تبریز، اظهار داشت: مدیریت استان و بخش خصوصی آماده همراهی و همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی با اشاره به مشکل بیکاری که به نوعی همه خانواده‌های ایرانی را آزار می‌دهد، گفت: با وجود این که در اکثر خانواده‌ها یک یا چند جوان تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد، اما از طرف دیگر صاحبان صنایع و تولیدکنندگانی که به دنبال نیروی کار هستند صراحتا اعلام می‌کنند که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کار بلد نیستند.

جبارزاده افزود: واقعیت این است که دانشجویان ما تمام دروس تئوری را در دانشگاه‌ها می‌آموزند، اما مهارت ورود به بازار کار را ندارند و امروز شاهدیم که در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، اکثر کارآموزان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت نیروی انسانی ماهر، گفت: این دانشگاه می‌تواند خلاء موجود در این زمینه را پر کند و نیروی کار مورد نیاز برای بخش صنعت و تولید را تربیت کند.

وی با بیان این که مدرک‌گرایی آفت دانشگاه‌های ماست، افزود: گاهی احساس می‌شود که دانشگاه جامع علمی کاربردی از رسالت واقعی خود دور شده و به سمت مدرک‌گرایی پیش می‌رود که لازم است در این زمینه دقت لازم صورت گیرد.

دکتر جبارزاده، اقتصاد مقاومتی را راه نجات کشور عنوان کرد و با بیان این که اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند نیروی ماهر و کاربلد است، افزود: لازمه تحقق این امر و توسعه صادرات، رقابت با تولیدات جهانی است که تنها با آموزش نیروی کار امکان‌پذیر است.

وی با بیان این که آموزش، قدم اول توسعه و جزو جدانشدنی خدمت در بخش‌های مختلف است، گفت: سند تدبیر توسعه استان نقشه راهی واقع‌بینانه بر اساس ظرفیت‌های استان است که برای تحقق آن نیازمند نیروی آموزش‌دیده و ماهر هستیم.

دکتر جبارزاده با تاکید بر اهتمام جدی دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای بخش‌های مختلف توسعه‌ای استان، حمایت و پشتیبانی مدیریت اجرایی استان از این دانشگاه را اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار