تحقق اقتصادمقاومتی موجب پیشرفت کشور

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی موجب پیشرفت و عزت کشور در بخش های مختلف می شود.
کد خبر: ۷۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 08 August 2015
دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی موجب پیشرفت و عزت کشور در بخش های مختلف می شود.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام ابراهیم بهرامی فر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه باید در زندگی همه نقش داشته باشد و تبدیل به شعور شود تا موجب عزت و سرافرازی ملت ایران شود.

وی با بیان اینکه دولتمردان برای ایجاد زیر ساخت ها از جمله آب و برق هزینه های زیادی را متحمل شدند تا مردم در آسایش باشند گفت: مصرف بهینه از انرژی باید در دستور کار مردم قرار گیرد.

وی میانگین مصرف برق خانگی توسط ایرانیان را سه برابر استانداردهای جهانی عنوان کرد و گفت: در کشور ایران برای 200 میلیون نفر برق تولید می شود اما 75 میلیون از آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام بهرامی فر افزود: مصرف بی رویه برق مساوی با احداث نیروگاه های جدید و ایجاد این نیروگاه ها نیز تبعات زیادی از جمله وابستگی به کشورهای بیگانه ، استفاده از انرژی های جدید ، آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه دارد.

وی استفاده از لامپ های کم مصرف را یکی از راهکارهای مدیریت مصرف برق عنوان کرد و گفت: اگر در زمینه برق 10 درصد صرفه جویی شود دولت می تواند 500 میلیون دلار درآمد بیشتر کسب کند.

وی با بیان اینکه دولت از ملت جدا نیست گفت: این سرمایه ها به خود مردم بر می گردد ومردم باید در زمینه انرژی صرفه جویی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود آب بسیار جدی است گفت: اکنون در کشور بخشی از روستاها با تانکر آبرسانی می شوند.

حجت الاسلام بهرامی فر افزود: اگر در زمینه آب کشاورزی 10 درصد صرفه جویی شود آب شرب یک سال استان همدان تامین می شود.

آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در 22 نقطه استان همدان اقامه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار