آغاز به‌کار واکسیناسیون دام‌های مناطق سیل‌زده توسط دانشگاه آزاد خوزستان

گروه دامپزشکی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از روز گذشته (27 فروردین‌ماه) کار واکسیناسیون دام‌های منطقه سیل زده شعیبیه را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۳۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 18 April 2019

حجت الاسلام فرج‌الله براتی اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و کاهش سطح بهداشت در مناطق سیل‌زده و شیوع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، تیمی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر به سرپرستی زینب پیغمبرزاده به منظور بررسی تعداد گله‌های درگیر و بررسی وضعیت سلامت حیوانات منطقه سیل زده شعیبیه، به این منطقه اعزام شدند.

وی افزود : تیم دامپزشکی در گروه‌های چهار نفره با نظارت اساتید، کار معاینه و درمان دام‌ها را انجام دادند.

زینب پیغمبرزاده، سرپرست تیم دامپزشکی اعزام شده قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد خوزستان نیز در این خصوص گفت: بسیاری از گوساله‌های تازه متولد شده و گوساله‌های 2 ماهه منطقه سیل زده شعیبیه شوشتر، درگیر بیماری‌های شدید عفونی، تنفسی، اسهال و بیحالی شدید بودند که شرایط تغذیه‌ای و نگهداری نامناسب و رسیدگی نکردن به آن‌ها، وضعیت این گوساله‌ها را حادتر کرده بود. گوساله‌های بدحال سرم تراپی و بیوتیک تراپی شدند و داروهایی با هدف ادامه دادن روند درمان، در اختیار دامداران قرار داده شد.

وی افزود: صاحبان دام‌ها که تنها سرمایه آن‌ها، همین چند راس دام بود، از حضور نیروهای امدادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بسیار خوشحال شدند و اظهار داشتند اقدامات خیرخواهانه این دانشگاه دلگرمی خوبی برای ادامه زندگی آن‌ها بوده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار