مسئولان برای کاستن مشکلات و دغدغه‌های صنفی خبرنگاران دست به کار شوند.
کد خبر: ۷۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 08 August 2015
به گزارش تابناک یزد، انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد در آستانه فرارسیدن هفدهم امرداد  روز خبرنگار ضمن صدور بیانیه و تبریک به خبرنگاران، از مسئولان خواست برای کاستن مشکلات و دغدغه‌های صنفی فعالان رسانه از جمله پایین بودن درآمد و دستمزدها، فقدان بیمه و .... در استان یزد دست به کار شوند.

متن بیانیه انجمن مزبور ب این شرح ا ست:

به نام خداوند لوح و قلم

«ن والقلم و مایسطرون»

فرارسیدن هفدهم امرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف را گرامی می داریم ، خبرنگاران به عنوان طلایه داران اطلاع رسانی، رسالتی بی بدیل در اعتلای جامعه برعهده دارند و گرامیداشت این رویداد به عنوان روز خبرنگار، پاسداشت قلم، آگاهی، حق بینی و روشنگری است.

انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد این روز را صمیمانه به تمامی اهالی رسانه، خبرنگاران و روزنامه نگاران زحمتکش و پرتلاش استان تبریک می‌گوید و به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی توجه دست اندرکاران رسانه، روابط عمومی و مسئولان را به نکات زیر جلب می نماید:

1- بی شک، انعکاس صحیح و به موقع و دقیق اخبار و رویدادها در شرایط و موقعیت های مختلف نیازمند حل مشکلات صنفی و حرفه‌ای خبرنگاران و عکاسان استان می باشد که متاسفانه این دغدغه ها از جمله پایین بودن درآمد و دستمزدها و فقدان بیمه و... هنوز این قشر پرتلاش را درگیر خود نموده و به جای خود باقی است، از این رو برنامه ریزی و حرکت در جهت کاستن از این مشکلات و رفع دغدغه های صنفی فعالان رسانه در استان باید بیش از پیش مورد توجه و عمل دست اندرکاران و مسئولان قرار گیرد و برای رفع این مشکلات و دغدغه‌ّها دست به کار شوند.

2- با استقرار دولت تدبیر و امید و تغییر نگاه مدیران جدید، همراه با پافشاری یر اعتدال و قانون گرایی به تبع آن شاهد تحول در فضای اجتماعی و فرهنگی هستیم که در این مسیر خبرنگاران و روزنامه نگاران به واسطه نقش مهمی که در گردش آزاد اخبار و اطلاعات در جامعه دارند می توانند با اطلاع رسانی فعال همراه با نقد سازنده و منصفانه نقش بسزایی در برقراری ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان ایفا نمایند. بنابر این انتظار دارد خبرنگاران با پرسشگری آگاهانه، منصفانه و فعالانه و مسئولان با پاسخگویی متعهدانه و مردم مدارانه زمینه‌ّهای افزایش همدلی و رضامندی مردم این ولی نعمتان جامعه را که بزرگترین سرمایه اجتماعی جامعه است، فراهم آورند.

3- نقش بی بدیل رسانه در توسعه همه جانبه استان بر هیچ کس پوشیده نیست اما آنچه در این میان حائز اهمیت است ارتباط صحیح و مسئولانه رسانه و روابط عمومی هاست، فروکاسته شدن جایگاه روابط عمومی ها به عنوان نهاد تولید خبر و یکسویه شدن صدای مسئولان از آسیب های جدی است که در این میان توجه جایگاه خبرنگاران و رسانه های مستقل به عنوان چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه اجتماع و تحولات از این آسیب خواهد کاست. از این رو زدودن خط قرمزهای نوشته و نانوشته و افزایش سعه صدر، افزایش آستانه تحمل و حرکت فرهنگ مدیریتی استان به سمت استقبال از رسانه های منتقد در رونق و نشاط رسانه ای در استان تاثیر جدی خواهد داشت.

4- آموزش و افزایش کیفی سطح مطبوعات استان چندان مورد توجه قرار نگرفته و استان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حضور استادان و بزرگان این رشته محروم می باشد .تجربه برگزاری دو دوره جشنواره مطبوعات نشان داد استان با روزنامه نگاری استاندارد و علمی و عینی فاصله دارد و در کنار تجربه ارزشمند پیشکسوتان این حوزه، ورود جوانان آموزش دیده و پرانگیزه ضروری است.

5- انجمن متخصصان روابط عمومی استان با سپاس مجدد از همه فعالان عرصه خبر، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و جامعه بزرگ خبری و رسانه‌ای استان که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق خواسته های مردم گام بر می‌دارند، معتقد است حرفه گری، رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای و نیز تشخیص منافع و امنیت ملی و منافع جمعی بر جهت گیری های جناحی و سیاسی ارجحیت داشته و از وظایف مهم رسانه های استان در برهه کنونی می باشد، از این رو ضمن محفوظ دانستن حق رسانه ها برای نمایندگی افکار عمومی و مطالبه گری و پرسشگری، باید از هرگونه تخریب و اتهام و خدای ناکرده انتشار اخبار کذب و بدون بدون پشتوانه خودداری شود.

انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد

مردادماه ۱۳۹۴

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار