مشکلات معیشتی خبرنگاران برطرف شود

امام جمعه خلخال گفت: مسئولان کشوری باید به مشکلات معیشتی خبرنگاران توجه داشته و در صدد رفع آن‌ها تلاش کنند.
کد خبر: ۷۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 08 August 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خلخال که در مصلی این شهر برگزار شد اظهار داشت: در فتح اندلس، مسلمانان، جنوب فرانسه و اسپانیا را فتح کرده و اسلام را رواج دادند، دستاوردهای گذشته اندلس برای مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر این دستاوردها را حفظ می‌کردیم در حال حاضر به دردسرهای سیاسی فعلی دچار نمی‌شدیم و سیاست امروز که غرب طراحی کرده سیاست اندلسی کردن ایران است.

وی گفت: جریان جنگ‌های عراق، افغانستان از این سیاست اندلسی بوده و با این روش به ترویج فرهنگ و ادبیات غربی در این کشورها سعی داشتند که جوانان منطقه را با حیله و دام فریب داده و با این روش به اهداف شوم خود دست یابند و در این مناقشات سیاسی هرلحظه به فکر نقشه و سیاست فریبکارانه خود هستند که استحکام خانواده‌ها در این مورد برای مقابله با جنگ غرب می‌تواند نقش مهمی را داشته باشد.

امام جمعه خلخال با تبریک روز خبرنگار که مصادف با سالروز شهادت محمود صارمی نام‌گذاری شده است تصریح کرد: مسئولان در سطح کشور به مشکلات این قشر ضعیف رسیدگی نمایند و خبرنگاران حرفه مقدسی دارند و باید قلم این قشر به حقیقت بنویسد و با دوری از مسائل جناحی و سیاسی واقعیت‌ها و دردهای جامعه را انعکاس دهند و مسئولان باید ظرفیت تحمل نقدها و انتقادات خبرنگاران را داشته باشند.

رشتبری بیان کرد: توافق برجام یک توافق بین‌المللی بودهو نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی می‌باشدو باید با دقت بررسی و در مسیر قانونی خود قرار بگیرد و با منافع ملی ایران تصمیم‌گیری شود که این موضوع بسیار حساس بوده و باید مردم وحدت و متانت خود را در این توافقات حفظ نمایند تا به منافع ملی خود دست یابیم.

وی گفت: توافق برجام تاثیر مستقیم به امنیت ملی دارد و امنیت ملی یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است که در این توافقات باید حداکثر خواسته‌های کشورمان را به دست بیاوریم و در بررسی‌هایی که مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی می‌کنند باید داده‌ها و گرفته‌ها طرفین به خوبی بررسی شده و بحث توازن و عدم توازن مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه خلخال افزود: ابعاد قضیه و وزن موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. مذاکرات سخت و نفس‌گیر هسته‌ای که 23 ماه به طول انجامید و در این مذاکرات تیم هسته‌ای کشورمان با قدرت سیاسی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیروزی رسیدند و این مذاکرات از افتخارات نظام می‌باشد.

رشتبری بیان کرد: بعد از توافقات که انجام شد، ترافیک سیاسی مسئولین غرب به کشورمان شروع شده است و این اهمیت و قدرت کشورمان را به اثبات می‌رساند و نشان‌گر این موضوع است که ایران از قدرت سیاسی بالا و شکست‌ناپذیری برخوردار است.

وی تصریح کرد: مسئولان با فعال شدن در حمایت از اقتصاد مقاومتی، تمام برنامه‌های خود را در ادامه توافقات هسته‌ای با اقتصاد مقاومتی قرار دهند که اگر روزی غرب بدعهدی نسبت به این توافقات داشته باشد کشورمان متوجه ضرری نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار