آیین بزرگداشت روز خبرنگار در اردبیل

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (روز خبرنگار) در آیینی با حضور اصحاب رسانه و برخی از مسوولان در تالار پردیس اردبیل گرامی داشته شد.
کد خبر: ۷۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 08 August 2015

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل روز شنبه در این آیین با تبریک روز خبرنگار گفت: حوزه خبر و خبرنگاری یکی از بزرگترین ظرفیت های اجتماعی است که بخش مهمی از مشکلات موجود را می توان با استفاده از آن برطرف کرد.
شفیع شفیعی افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی تنها با اتکا به ظرفیت دولت قابل حل شدن نیست چرا که این مسائل در بطن جامعه رخ می دهد و برای رفع آن نیز تنها زمانی می توانیم موفق شویم که از بدنه جامعه همراهی ببینیم.
وی با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار توسط سازمان های مردم نهاد در اردبیل ، این موضوع را نشانه ظرفیت بزرگ تشکل های غیردولتی عنوان کرد که باید به نحوی مناسب تری از آن در مسائل مختلف پیش رو استفاده شود.
همچنین در ادامه این آیین بیانیه خبرنگاران استان اردبیل توسط توحید مهدوی دبیر ستاد برگزاری روز خبرنگار در اردبیل قرائت شد که در آن با قدردانی از رییس جمهوری در تحقق وعده های خود از جمله دمیدن روح پویایی بر اقتصاد کشور خواستار توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و از جمله مشکلات اصحاب رسانه شده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: اتحاد ، همدلی و انسجام صنفی جامعه خبری همواره باعث شده تا در کنار سکانداران توسعه ، دیار سبلان را به سوی اعتلا و افتخار رهمنون شوند و از این رو مسوولان نیز باید به این امر توجه داشته باشند.
به نوشته این بیانیه ، این قشر همواره از نبود امنیت شغلی ، قواعد و قوانین تخصصی و کارآمد در حوزه رسانه ، نبود بیمه فراگیر ، نداشتن مسکن و حمایت های معنوی و حقوقی رنج می برند و از این رو شایسته است مسوولان دولت تدبیر و امید توجهی ویژه به این قشر به ویژه در استانی کم برخوردار مانند اردبیل داشته باشند.
در این آیین که ماریا موسوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل ، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل ، ذکی الله خوشبخت رییس شورای شهر اردبیل و محمد شهبازعلیزاده مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین حضور داشتند مالک رضایی و میرغنی نظری از فعالان حوزه فرهنگ و رسانه در مورد جایگاه نویسندگی مطبوعات و چالش های پیش روی خبرنگاران و مشکلات معیشتی آنها سخنرانی کردند.
آیین بزرگداشت روز خبرنگار در اردبیل با حمایت سازمان های مردم نهاد از جمله انجمن روزنامه نگاران ایران ما ، انجمن غیردولتی مهر امید ، 23 نفر از مدیران مسوول نشریات محلی استان و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی نمین برگزار شد.
8123/6016

انتهای پیام /
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار