نقد منصفانه و صادقانه عامل اصلی رشد و بالندگی جامعه است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش خبرنگاران و رسانه ها در جامعه،گفت:نقد منصفانه و صادقانه مطبوعات یکی از عوامل اصلی رشد،توسعه و بالندگی جوامع مختلف است.
کد خبر: ۷۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶ 08 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام ناصر هدایتی،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی،امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران استان که همزمان با هفدهم مرداد،سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار برگزار شد،بخش مهمی از وحدت و همدلی موجود در خراسان شمالی با وجود زیست اقوام،فرهنگ ها و مذاهب مختلف در استان را مرهون فعالیت های مناسبت اصحاب رسانه و مطبوعات این استان دانست.

وی با بیان این که خبرنگاری شغل نبوده بلکه هنری بسیار ارزشمند است،افزود:بزرگ ترین هنر خبرنگاران،اخلاق مداری است به گونه ای که به واسطه این ویژگی،بسیاری از کمبودها و کاستی ها را تحمل کرده و همچنان برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که خداوند نیز در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده است، اضافه کرد:به دلیل نقش ویژه قلم و اطلاع رسانی،در طول تاریخ رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی ایفاگر نقش های مهمی بوده اند و این نقش امروز بیشتر و حساس تر شده است.

وی با بیان این که در روند تاریخ و رویدادهای سیاسی،اجتماعی و فرهنگی می توان به خوبی رد پای رسانه ها را مشاهده کرد،افزود:جامعه بدون خبرنگار،جامعه ای بی روح و بدون شور و شوق و پویایی است که به آرامی به سوی تباهی و نابودی پیش می رود.

به گفته حجت الاسلام هدایتی اصلاح اشتباه مدیران و سیاست مداران،دمیدن روحیه امید و تعهد به بدنه جامعه و انتقال مشکلات و کاستی های مردم به مسؤولان و نیز خدمات مدیران به جامعه از جمله کارکردهای مطبوعات و رسانه ها است که باید در جامعه ما تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد:در ترازوی دوکفه جامعه که در یک کفه آن درد و رنج و خواسته های مردمی و در کفه دیگر آن مسؤولان قرار دارند،خبرنگاران حلقه واصل این دو کفه به شمار می روند.

حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد:نقش خبرنگاران و اطلاع رسانی به مردم در جامعه امروزی به اندازه ای اهمیت دارد که عدم اعتنا و یا بهره برداری نادرست از رسانه ها و خبرنگاران می تواند سرنوشت ملتی را به سوی نابودی بکشاند.

وی روشن گری افکار عمومی و تقویت اقتدار و عزت ملی،رشد و توسعه فرهنگ جامعه و توسعه کیفی کشور در بخش های مختلف را مستلزم ایثار و فداکاری خبرنگاران دانست و افزود:خبرنگاران جزء نخبگان و خواص جامعه و مهم ترین عناصر مهندسی افکار عمومی کشورها هستند و می بایست با درک این جایگاه عظیم،در انجام رسالت خود کوشا باشند.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که نقد منصفانه و صادقانه مطبوعات یکی از عوامل اصلی رشد، توسعه و بالندگی جوامع مختلف است،تصریح کرد:خبرنگاران به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان،می توانند با ایجاد فرآورده های خبری مناسب،در راستای افزایش وحدت و همدلی و همزبانی جامعه نقش مؤثرتری را ایفا کنند.

محمدرحیم نوروزیان،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به نقش خبرنگاران در اعتلای فکری و فرهنگی جامعه،اظهار کرد:همه شهدا به گردن ما حق دارند اما در این میان حق خبرنگاران شهید بیشتر از سایر شهدا است چرا که اگر خبرنگاران نباشند جمود فکری و بی خبری و بی آگاهی مردم، منجر به خلق گروه هایی نظیر طالبان و داعش می شود.

گفتنی است،در ادامه این مراسم از خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات استان خراسان شمالی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار