رییس شورای شهر یزد خواستار شد؛

تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری برای تسهیل کردن ارائه خدمات

رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت مردم برای پیش برد اهداف کلان و توسعه ای کشور، گفت:‌ با تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری روند ارائه خدمات تسهیل می شود.
کد خبر: ۷۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 30 April 2019

«غلامعلی سفید» در همایش روز ملی شوراها با تبریک این روز به فلسفه تشکیل شورا در اوایل انقلاب اشاره و اظهار کرد: اول انقلاب یک شور وحال انقلابی در زمینه تشکیل شوراها به وجود آمد، همدلی‌ها زیاد شد و در آن فضا فعالیتهایی مطرح شد و امام دستوراتی دادند که شورا تشکیل شود تا در کارها خود مردم حضور داشته باشند و پس از چهل سال هر روز بیشتر به فلسفه تشکیل شوراها نزدیک می شویم‌.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی که کوچک شدن دولت مطرح می شود اگر قرار است بدنه دولت سبکتر شود بهترین راه حل شوراها هستند و این‌که اختیارات به مردم و نمایندگان آنان واگذار شود .

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه به مشکلات دولت اشاره کرد و گفت:‌ مدیریت یکپارچه که چندین سال است دولت طرح داد و در کمیسیون های مختلف مجلس مطرح است به نظر راهی جز تصویب آن نیست چون دولت در هر شرایط و بخصوص شرایط فعلی نمی تواند تمام امور را انجام دهد و این خود مردم هستند که باید در اداره شهر سهیم شوند و در جهت رفع مشکلات موجود کمک کنند.

سفید تصریح کرد: در مورد انتخاب شهردار باید به قانون توجه شود و اینطور به نظر می رسد که قسمت های انتصابی دوست دارند محدوده اختیارات انتخابی را کم کنند و باید با همت مسئولین این اختیارات به شوراها طبق قانون برگردد .

این مسئول در پایان به عملکرد هیئت تطبیق اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته و در زمان تشکیل قانون شوراها اسمی از آن نبود که بعدها مطرح شد اما بعدها مشخص شد که هیئت در چه زمینه ای نظر دهد و می خواهد کنترل شدید داشته باشد که به نظر در این زمینه باید با قانونمداری رفتار کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار