امام جمعه تبریز تاکید کرد؛

آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب بر تربیت نیروی انسانی کارآمد تمرکز داشته باشد

امام جمعه تبریز گفت: نظام آموزشی کشور باید با در نظر گرفتن مبانی فکری و اعتقادی؛ آموزش های خود را در راستای رفع مشکلات فضای کسب و کار جهت بدهد.
کد خبر: ۷۳۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 30 April 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۹۸ با بیان اینکه ساختار آموزشی کشور نیازمند برنامه ریزی های مجدانه هست، گفت: در گام دوم انقلاب طرح تحول در نظام آموزشی باید بر محور ارتقای سطح علمی معلمان صورت گیرد تا متناسب با نیازهای جامعه انسان های کارآمد تحت تعلیم و تعلم قرار بگیرند.

امام جمعه تبریز افزود: نظام آموزشی کشور باید با در نظر گرفتن مبانی فکری و اعتقادی؛ آموزش های خود را در راستای رفع مشکلات فضای کسب و کار جهت بدهد.

وی با اشاره به اینکه نبود هدف در پذیرش رشته های تحصیلی سالهاست که جامعه را با مشکلات عدیده ای همراه کرده ادامه داد: مشکلات اشتغال جامعه از بی تدبیری در معرفی و انتخاب رشته های تحصیلی است که جامعه به آن نیازی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان ارتقاء انگیزه تحصیل کارآمد و خدمت رسانی به جامعه در دانش آموزان و دانشجویان را موضوعی ضروری دانست و گفت: تربیت نیروهای ماهر و متخصص در جامعه حول محور آموزش های علمی و کاربردی از وظایف مهم دستگاه تعلیم و تربیتی کشور است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما اولویت دادن به پژوهش در مراکز علمی است، گفت: دانش افزایی و داشتن تخصص های روز دنیا اقتدار نظام اسلامی را به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق همایش علمی فقه گردشگری ضمن تشکر از دست اندرکاران این همایش گفت: همایش دو روزه فقه گردشگری با حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور و ۵۰ ملیت جهان به میزبانی تبریز برگزار شد که کاری نو و بی نظیر بود و دستاوردهای آن در زمینه گردشگری راهگشا خواهد بود.

وی در ادامه با نقش آفرینی طلاب حوزه علمیه در امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش های هلال احمر ، سپاه ، شهرداری و دیگر دستگاه های متولی خدمت رسانی بسیار ارزشمند و ستودنی است و در این میان خدمات اثرگذار طلاب اعزام شده به این مناطق قابل تقدیر است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار