بخشی از پویایی و نشاط جامعه مدیون خبرنگاران است

کد خبر: ۷۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 09 August 2015
مدیرکل دادگستری گیلان با گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی ، نقش خبرنگاران را در تمامی ایام سال و مناسبت ها پررنگ عنوان کرد و گفت : بخشی مهم از پویایی ، حرکت و نشاط و حتی فعالیت کار در جامعه مدیون عملکرد خبرنگاران است.

احمد سیاوش پور روز شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با بیان این که خبرنگاران نقش مهمی در توجه دادن جامعه به ظرفیت های جامعه دارند ، افزود : نقش مطبوعات ، رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب در توسعه بی بدیل است.

وی اضافه کرد : خبرنگاران چه درجایی که از تشکیلات نقد دلسوزانه می کنند و چه جایی که عملکرد خادمان نظام را تبیین می کنند، در جهت توسعه گام برمی دارند.
وی با بیان این که رسانه ها در آگاهی مردم ، نظارت های پنهان جامعه، حقوق جامعه و قانون در جامعه نقش موثری دارند، از رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی از تهاجم فرهنگ بیگانه و آسیب های فرهنگی و اجتماعی آن در جامعه جلوگیری کنند.
وی پیشگیری را راهکار جلوگیری از به وقوع پیوستن آسیب های اجتماعی و فرهنگی عنوان و بیان کرد : برخورد قضایی آخرین راه حل است و اول باید از بوجود آمدن این آسیب ها در جامعه پیشگیری کرد.
سیاوش پور تصریح کرد : آگاهی بخشی، بالا بردن ظرفیت ها و شناخت ها در جلوگیری از بوجود آمدن این آسیب ها بسیار نقش بسزایی دارد و رسانه ها نیز در این زمینه می توانند به تحقق این امر کمک کنند.
شهید محمود صارمی مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان بود که در هفدهم مرداد سال 1377 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی توسط طالبان به شهادت رسید.
هفدهم مرداد سالروز شهادت این خبرنگار ، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار