برای برگزاری انتخابات سالم در فومن آماده هستیم

کد خبر: ۷۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 15 August 2015

رئیس دادگستری فومن برخورد با هرگونه تخلفات احتمالی در انتخابات آینده را از تمهیدات این نهاد عنوان کرد و گفت: برای برگزاری انتخابات سالم و مشارکت حداکثری مردم در این رویداد بزرگ آماده هستیم.

جمشید مهرپیما امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به وظایف مهم قضات در دادگستری‌ها، اظهار کرد: قضات در دادگستری‌های کشور قبل از ورود به ساحت قضا باید سوگند یاد کنند که حق مظلوم را بستانند و از او دفاع کرده و در مقابل ظالم ایستادگی کنند.

وی یکی از وظایف اصلی قاضی را پیشگیری از جرم دانست و افزود: اگر این مسئله مورد ارزیابی و دقت قرار گیرد، می‌توان با وجود کمبود امکانات و محدودیت‌های موجود، جدیت قضات به ویژه در فومن را در موضوع پیشگیری مشاهده کرد و از موفقیت نسبی آنها آگاه شد.

رئیس دادگستری فومن قوه قضائیه را قوه مستقل خواند و گفت: قضات نیز باید مستقل باشند و در شهرستان فومن تمام مسئولان از جایگاه خود شناخت دارند و تاکنون مشاهده نشده که مسئولی بخواهد در کار ما دخالت کند.

وی درباره احتمال صدور رای و حکم اشتباه در دادگاه، تصریح کرد: شجاعت قاضی باید این باشد که اگر یک رأی را به اشتباه صادر کرد، به اشتباه خود اعتراف کند، ضمن اینکه در قانون آیین دادرسی جدید ماده 477 آورده شده که اگر یک قاضی رأی برخلاف قانون صادر کند، رئیس دادگستری می‌تواند آن را به رئیس کل دادگستری انعکاس دهد و رأی را نقض کند.

مهرپیما به انتخابات آینده اشاره کرد و درباره تدبیر دادگستری در برخورد با تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امسال رئیس دادگستری استان تاکید کرد که قضات و مجموعه دادگستری باید خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم آماده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که اجازه ندهیم به هیچ عنوان جرمی در انتخابات رخ دهد، یادآور شد: مقرر شده برای برگزاری انتخابات سالم نشستی با مسئولان امنیتی شهرستان داشته باشیم و با هرگونه تخلف مانند عوامل خرید و فروش آرا برخورد می‌شود.

رئیس دادگستری فومن متذکر شد: در انتخابات با قاطعیت جلوی هرگونه تخلفات احتمالی گرفته می‌شود و همه تلاش کنیم تا زمینه برای برگزاری انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم در این رویداد بزرگ فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار