میرگلوبیات

موانع اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پرستاران تلاشگران عرصه بهداشت و درمان هستند.
کد خبر: ۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳ 24 February 2015
میرگلوبیات ضمن تبریک روز پرستار افزود: پرستاران علیرغم کمبودها و مشکلات، با تأسی از پرستار کربلا حضرت زینب(س) خالصانه برای بهبود و سلامتی بیماران تلاش می‌کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرستاری یکی از مقدس‌ترین مشاغل است چرا که افرادی که شغل پرستاری را انتخاب می‌کنند با دردمندترین افراد جامعه در ارتباط هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس پرستاران با حضور در جبهه‌ها نقش‌های بی‌بدیلی را آفریدند و هم‌اکنون نیز علیرغم مشکلاتی که با آن مواجه هستند بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صبر و فداکاری را از ويژگی‌های بارز حرفه پرستاري دانست و افزود: پرستاران با تأسی از حضرت زینب(س)، در نهایت محبت و شکیبایی به بیماران خدمت می‌کنند.

میرگلوبیات با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح وظیفه پرستاران برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران بیش از پیش شده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پرستاران و تجمع اخیر آنها در مقابل مجلس در خصوص پیگیری مطالبات بحق آنان گفت: این تجمع در ارتباط با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوبه مجلس بود که هنوز اجرایی نشده است.

به گفته وی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در تاریخ ششم تیر ماه ۱۳۸۶ با رأی قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسید و امروز بعد از گذشت این مدت از مصوبه مجلس، پرستاران همچنان چشم انتظار اجرایی شدن این قانون هستند.

وی نبود منابع مالی را مانع از اجرای این قانون دانست و افزود: به دلیل نبود منابع لازم برای اجرای این طرح وزارت بهداشت و درمان قادر به اجرایی شدن این قانون نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مطرح شدن این موضوع در کمیسیون بهداشت ودرمان اظهار کرد: با مطرح شدن این موضوع در این کمیسیون به دنبال اتخاذ راهکارهایی هستیم تا با فراهم شدن زمینه اجرای این قانون مشکل معیشتی این قشر زحمتکش جامعه برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت مجلس و اقدامات عملی دولت تدبیر و امید این خواسته بحق پرستاران بزودی محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار