۵۰ انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای ری جمع شد

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری گفت: ۵۰ انشعاب غیرمجاز طی یک ماه گذشته در روستاهای بخش کهریزک، خاوران و قلعه‌نو جمع آوری شد.
کد خبر: ۷۷۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 31 August 2019

به گزارش تابناک تهران، علی‌اکبر هراتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: متخلفان با ایجاد انشعابات غیرمجاز و بدون اینکه هزینه آب‌های مصرفی خود را پرداخت نمایند اقدام به مصرف بی رویه آب در حوزه‌های کارگاهی، تجاری و حتی دامداری و زراعی می کردند که با هوشیاری بازرسان اداره آبفار این انشعابات غیر مجاز جمع آوری شد.

وی ادامه داد: ۳۰ مورد از این انشعابات غیر مجاز با مراجعه به اداره آبفار روستایی تبدیل به مجاز شدند و مابقی که جزو موارد پر مصرف بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

هراتی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان حوزه آب روستایی تصریح کرد: اداره آبفار شهرستان ری در وهله اول با متخلفان با ابلاغ اخطاریه و در مراحل بعد قطع، جمع آوری و معرفی به مراجع قضائی برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه اداره آبفار ری ۳۳ هزار واحد انشعاب دارد، اظهار کرد: انشعابات غیر مجاز ضمن وارد کردن خسارت به شبکه‌های آبرسانی، مشکلات فراوانی از جمله مصرف بی رویه آب و آلودگی‌های نقطه‌ای در شبکه توزیع، خطوط انتقال و اخلال در امر آبرسانی را به همراه دارد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری در ادامه به مصرف بی رویه آب در ایام تابستان اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف آب برای هر نفر در کشورهای اروپایی ۷۵ لیتر و در ایران ۱۵۰ لیتر است که این عدد در روستاهای ری در حدود ۳۵۰ لیتر است.

وی ادامه داد: اداره آب روستایی ری برای جلوگیری از افت فشار شبکه و جلوگیری از قطع آب از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب از سد ماملو را مصرف کرده و علاوه بر این یک چاه در روستای کوره فرنگی برای تقویت آب روستاهای بخش قلعه نو و یک چاه نیز در روستاهای کلین برای تقویت آب روستاهای بخش فشافویه حفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار