ملایر؛ تشنه ی پرستار

ملایر نیازمند 1500 پرستار است
کد خبر: ۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶ 25 February 2015

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان را یک‌هزار و 500 نفر پرستار جدید عنوان کرد.

به گزارش فارس ، محسن ترکاشوند در مراسم گرامیداشت روز پرستار در این شهر ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار انتخاب این روز را به‌جا و شایسته کار ارزشمند پرستاران برشمرد و اظهار داشت: پرستاران باید با تاسی از زینب کبری (س) در کار خود رضای خدا را مد نظر قرار دهند.

وی تعداد پرستاران و بهیاران در مراکز بهداشتی و درمانی به اضافه آمار بازنشستگان در شهرستان ملایر را 600 نفر عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به شاخص‌های پرستاری در کشور بیان کرد: استاندارد ایران به ازای هر پرستار 1.7 تخت است که با توجه به این آمار، شهرستان ملایر نیاز به یک‌هزار و 500 پرستار جدید در مراکز درمانی و بیمارستانی دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح در شهرستان ملایر خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان 40 درصد افزایش یافته است.

ترکاشوند با بیان اینکه بخش مهمی از این خدمات بر دوش پرستاران بوده افزود: تعداد نیروها همان نیروهای قبلی است که این امر باعث اضافه‌کاری اجباری تعداد زیادی از پرستاران در شهرستان ملایر شده است.

فرماندار ویژه ملایر نیز پرستاران را فرشتگان سفیدپوش جامعه عنوان کرد که نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت بیماران ایفا می‌کنند.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه بزرگترین افتخار پرستاران جامعه ما نامگذاری ولادت بانوی کربلا، حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار است، گفت: زینب کبری (س) در ایثار و اخلاق همتا ندارند.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم بیان کرد: نگاه دولت به امر سلامت یک نگاه ویژه بوده است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه دولت باید مشکلات پرستاران را نیز در حوزه بهداشت و درمان مد نظر داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای ارتقای بخش سلامت در حوزه بهداشت و درمان در سال آینده کرده است.

در پایان نیز از پرستاران و بهیاران نمونه شهرستان ملایر تجلیل شد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار