حفظ برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای مشهد

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حفظ برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای مشهد از طریق راه اندازی مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها در این شهر با همگرایی نهادهای دولتی و خصوصی پیگیری می شود.
کد خبر: ۷۸۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 25 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، پیروز سینی با بیان این مطلب اظهار کرد: سال ۲۰۲۰ میلادی آخرین سالی است که عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای مشهد خواهد بود و باید تلاش کرد این برند را برای شهر مشهد حفظ کرد.

 

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها محلی برای معرفی ظرفیت های مشهد در حوزه گوهرسنگ‌ها به منظور سرمایه گذاری، تشریح فرآیند شکل گیری گوهرسنگ، خریدهای استاندارد گردشگران در حوزه سنگ‌های قیمتی و بسیاری از مسائل مرتبط با این حوزه خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک شهرداری و دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها در موزه خراسان پیگیر راه اندازی مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها در مشهد هستند و این کمیسیون یاریگر آنهاست.

 

سینی چی افزود: این کمیسیون نشست های مختلفی را با فعالان صنعتی و صنفی در حوزه سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها برگزار کرد و طرح‌ها و دغدغه های آنها را شنید و به این نتیجه رسید که برای حفظ برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای مشهد راه اندازی مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها ضروری است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لوح برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها در دست شهردار است با شهرداری رایزنی های لازم را برای اعمال نظر تشکل‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه گوهرسنگ‌ها در مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها در دست انجام است.

 

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۹ ماه از آغاز به کار کمیسیون گردشگری در خانه صنعتف معدن و تجارت خراسان رضوی می گذرد و این کمیسیون در شروع فعالیت خود در حال شناسایی ظرفیت های گردشگری منطقه به منظور تسهیل سرمایه گذاری و جهت دهی به سرمایه ها در مسیر گردشگری است.

 

سینی چی توجه به گردشگری صنعتی و ظرفیت سازی در این خصوص، شتاب دهی به شبکه سازی و اقتصاد گردشگری، تجاری سازی فعالیت‌های گردشگری و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در این حوزه را از اهداف کمیسیون گردشگری خانه صنعت برشمرد.

 

وی ادامه داد: کمیسیون گردشگری خانه صنعت خراسان رضوی یک بازوی مشورتی برای نهادهای دولتی در قالب ایفای نقش تسهیل گری در این عرصه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار