تکمیل و اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرف سه ماه آینده قانون رفع موانع تولید تکمیل و اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 17 August 2015
به گزارش تابناک نقل شده از خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در جمع خبرنگاران درباره اجرای قانون رفع موانع تولید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت که پیش از این در مجلس به تصویب رسید، اظهار کرد: این قانون دارای شصت ماده بوده و بیش از سی آیین‌نامه در آن پیش‌بینی شده است، بنابراین وزارت صنعت به تدریج در حال تهیه آیین‌نامه‌های آن هستیم.
محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه به نظرم حدود نصف آیین‌نامه به تصویب دولت رسیده است، افزود: هر هفته دستگاه‌های مختلف دولتی که مسئول اجرای تهیه آیین‌نامه شدند برای تصویب نهایی نیاز به هم‌فکری دارند.
وی تصریح کرد: شب گذشته آیین‌نامه را با وزارت دادگستری و وزارت علوم و معاون علمی رئیس‌جمهور نهایی کردیم و به صورت مستمر در حال پیگیری هستیم، همچنین ظرف سه ماه آینده قانون رفع موانع تولید تکمیل و اجرایی می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: انجام برخی‌ از کارها مانند وصول بانک‌ها از محل ذخیره ارزی که به تدریج در حال انجام است، نیاز به زمان دارد.
وی همچنین درباره یارانه بخش صنعت از محل طرح هدفمندی اذعان کرد: در بودجه مبلغی پیش‌بینی شده است، ولی به علت کمبود وصولی عملاً کاری انجام نشده ولی امیدواریم امسال بخشی از آن پرداخت شود.
نعمت‌زاده با بیان اینکه امسال از محل پشتیبانی صادرات 50 میلیارد تومان دریافت کردیم، درباره مالیات بر ارزش افزوده نیز اظهار کرد: مالیات ارزش افزوده یک قانون است و از سه درصد شروع شد و سال به سال افزایش یافت و امسال به رقم 9 درصد رسید.
وی با اشاره به اینکه هم اصناف و هم واحدهای تولیدی و صادرکنندگان مشکلاتی دارند، بیان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیات‌ها که متولی این کارها هستند، در حال تلاش بوده تا مشکلات را کمتر کنند ولی به هر حال قانون است و باید پرداخت شود.
وی گفت: در شرایط فعلی دولت تلاش می‌کند تا رونق ایجاد شود و رکود را نیز کم کند ولی فشار وصول در این بخش مشکلاتی را ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار