راه اندازی مراکز رشد دانشگاه ها، یک کار اقتصادی دانش بنیان است

کد خبر: ۷۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 18 August 2015

رشت - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اهمیت راه اندازی مراکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه ها گفت: ایجاد مراکز رشد، یک کار اقتصادی دانش بنیان است.

مجید متقی طلب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای داشتن توسعه اقتصادی دانش بنیان باید بتوانیم علم و دانش را به دارایی و ثروت تبدیل کنیم که ایجاد مراکز رشد، راهی برای تحقق این مهم است.
وی قرارگرفتن در جوار دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت دانشگاه را از ارکان پارک های علم و فناوری عنوان و اظهار کرد: مراکز رشد در داخل دانشگاه ها، زیرساخت تاسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان هستند.
رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان این که متاسفانه در زمان حاضر مراکز رشد در هیچ یک از دانشگاه های استان راه اندازی نشده، اضافه کرد: البته در برخی دانشگاه ها کانون های خلاقیت در سطح پایین تر از مرکز رشد فعال است.
وی از ایجاد اولین مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در قالب قرارداد همکاری با پارک علم و فناوری استان خبر داد و یادآور شد: این مرکز رشد ماه آینده (شهریور) در دانشگاه آزاد رشت افتتاح می شود.
متقی طلب با بیان این که وزارت علوم به شش پارک علم و فناوری کشور اجازه داد تا با دانشگاه های منطقه، مشترک مرکز رشد تاسیس کنند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری گیلان نیز به دلیل قابلیت ها، تجارب و زیرساخت ها مجوز لازم در این رابطه را دریافت کرد.
رییس پارک علم و فناوری استان گیلان خاطر نشان کرد: راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه گیلان نیز از برنامه های این پارک است.
بر اساس آخرین آمار دریافتی، در زمان حاضر پنج مرکز رشد و چهار مرکز رشد اقماری در شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه و آستارا فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار