کنترل بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده/ تنها دو نفر از مصدومان حادثه در بیمارستان بستری هستند

رحمانی گفت: تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر بروز و شیوع بیماری‌های واگیر در منطقه گزارش نشده است.
کد خبر: ۷۹۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 16 November 2019
خبر ۱۶/ کنترل بیماری‌های واگیر در منطقه/ مراقبت ویژه از مادران باردار، سالمندان و کودکان ساکن در مناطق زلزله زده/ تنها دو نفر از مصدومان حادثه در بیمارستان بستری هستند
به گزارش تابناک سمنان: رحمانی رئیس اورژانس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر شیوع بیماری‌های واگیر و حتی آنفولانزا با توجه به آغاز فصل سرما در منطقه وجود ندارد و تمامی موارد تحت نظارت و کنترل کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

او ادامه داد: از میان ۲۲ مصدوم بستری شده در بیمارستان‌های میانه و سراب، در حال حاضر تنها دو نفر بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند.

رحمانی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز نظارت جدی روی توزیع مواد غذایی در بین مردم مناطق زلزله زده دارد و نظارت جدی و دقیق بر دفع پسماند‌های منطقه می‌کند.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی بیان کرد: کارشناسان سلامت روان و درمان چادر به چادر از مردم مناطق زلزله زده سرکشی می‌کنند و مراقبت‌های ویژه برای مادران باردار، سالمندان و کودکان زیر ۵ سال به طور دقیق انجام می‌شود.
او گفت: یکی از مواردی که دانشگاه علوم پزشکی تبریز به طور جدی آن را پیگیری می‌کند موضوع سلامت آب شرب مردم مناطق زلزله زده است و به همین دلیل کلرسنجی و سنجش سلامت آب به طور دوره‌ای انجام می‌شود و تا امروز هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی آب موجود در تانکر‌های مناطق زلزله زده به دست ما نرسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار