کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی از خرید تضمینی ذرت استقبال نکردند

کد خبر: ۸۰۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ 02 December 2019
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزان استان امسال از خرید تضمینی محصول ذرت به دلیل پایین بودن نرخ تعیین شده استقبال نکردند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عیسی راستین نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح خرید تضمینی محصول ذرت در اوایل آبان امسال در کهگیلویه و بویراحمد به نرخ یکهزار و ۲۰۰ تومان آغاز شده ولی هنوز کشاورزان محصول خود را برای فروش عرضه نکرده اند.
وی بیان کرد: کشاورزان محصولات تولیدی ذرت خود را به قیمت هر کیلوگرم یکهزار و ۵۵۰ تومان در بازار آزاد به فروش می رسانند که ۴۰۰ هکتار آن ذرت علوفه ای بوده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون کار برداشت ذرت دانه ای در ۴۰۰ هکتار از مزارع استان انجام شده است و در هر هکتار هشت تا ۹ تن محصول برداشت شده است.
وی گفت:  امسال برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه ای در سه هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع مناطق گرمسیری این استان انجام می شود.
وی ابراز داشت:شهرستان‌های گچساران، باشت، بهمئی، چرام و کهگیلویه مهمترین مناطق کشت ذرت در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
راستین نسب تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب سال زراعی گذشته میزان کشت محصول ذرت استان نسبت به پارسال افزایش چشمگیری یافته است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پارسال ۲ هزار و۷۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت ذرت رفته بود.
راستین نسب با اشاره به نیاز کشور به ذرت برای تأمین خوراک دام و طیور ابراز داشت: قرار دادن زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی، خرید تضمینی، توزیع بذر و کود از حمایت‌های جهاد کشاورزی از ذرت کاران در کهگیلویه و بویراحمد است.
سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار