در دهمین روز دهه فجر

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه نظام آباد میاندوآب

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه نظام آباد میاندوآب با حضور مسولان استانی و شهری
کد خبر: ۸۲۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 10 February 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه نظام آباد میاندوآب با حضور شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، مناف زاده سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و اهالی خونگرم روستای نظام آباد برگزار گردید.

مناف زاده در این آیین، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: به دلیل پایین بودن سرانه فضای آموزشب، آذربایجان غربی یکی از استانهای لازم توجه است.

وی سرانه فضای آموزشی استام را ۴.۰۵ عنوان کرد و افزود: این میزان در سطح کشور ۵.۱۸ است.
سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به تحصیل ۶۳۰ هزار دانش آموز در استان، تصریح کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری، لازم است به ازای هر دانش آموز  بیش از یک و نیم متر فضای آموزشی ایجاد شود.

مناف زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی برای رسیدن به میانگین کشوری  نیازمند ۴ هزار و ۵۵۰ کلاس درس است، گفت: تخصیص ۱۵ تا ۱۶ درصد اعتبارات استان به توسعه فضای آموزشی، نتیجه توجه مقام عالی استان و سازمان برنامه و بودجه به این کمبودها است.

وی با اشاره به پروزه های در دست اجرای استان، یادآور شد: ۴۱۱ پروژه در قالب ۲ هزار و ۲۱۴ کلاس درس در حال احداث  است.

این مقام مسوول ادامه داد: امسال تمام مدارس خشت و گلی استان برچیده شده و اوایل سالتحصیلی ۱۳۹۹_ ۱۴۰۰ نیز تمام کلاسهای درس به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز می شوند.

مناف زاده با بیان اینکه ۴۳۵ کلاس درس در حال استانداردسازی سیستم گرمایشی هستند، افزود: سیستم گرمایشی ۹۹۱ کلاس درس نیز تا آعاز سالتحصیلی آینده استانداردسازی می شود‌.

وی تعداد کلاس های درس سقف چوبی را یک هزار و ۲۳۵ باب عنوان کرد و گفت: ۲۳۳ کلاس درس با دیوارهای سنگی و ۴۶ کلاس درس با دیوار بلوک سیمانی داریم که استحکام بخشی به این کلاسهای درس در برنامه کاری این اداره کل است.

در پایان این مراسم مدرسه ۶ کلاسه مشارکتی روستای نظام آباد میاندواب به دست دکتر شهدی، معاون امور هماهنگی استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.
این مدرسه با ۳۴۰ مترمربع زیربنا، ۲۸۰ متر دیوارکشی و ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع محوطه سازی احداث و ۳۰ درصد هزینه ساخت آن توسط اهالی روستا تامین اعتبار شده است.
کل اعتبار هزینه شده برای ساخت   تجهیز این مدرسه روستایی ۹۰۰ میلیون تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار