تالوار؛سدی برمشکل بی آبی همدان

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هر ساله به سد تالوار اعتباراتی اختصاص داده می‌شود، گفت: امیدواریم با پایان گرفتن این طرح تمام مشکلات آبی همدان برطرف شود.
کد خبر: ۸۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 25 August 2015
 وزیر نیرو با اشاره به اینکه هر ساله به سد تالوار اعتباراتی اختصاص داده می‌شود، گفت: امیدواریم با پایان گرفتن این طرح تمام مشکلات آبی همدان برطرف شود.

به گزارش تسنیم؛حمید چیت چیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله به سد تالوار اعتباراتی اختصاص داده می و امید است با اتمام این طرح مشکلات آبی همدان حل شود.

وی گفت: تمام صنایع پشتیبانی کننده و پیمانکاران صنعت آب و برق کشور از شرکت‌های خصوصی هستند.

چیت چیان با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در صنعت برق رونق بزرگی ایجاد کرده، گفت: با ظرفیت‌های ایجاد شده نه تنها نیاز داخلی کشور به میزان قابل توجهی تامین می شود بلکه شرکت های ما در خارج از کشور نیز در حال فعالیت هستند و تاسیسات مهندسی توسط این شرکت ها صادر می شود.

وزیر نیرو گفت: امروز نخستین برج خنک کننده خشک،که برای نیروگاه های بخاری طراحی و ساخته شده است در نیروگاه شهید مفتح همدان افتتاح می‌شود.

وی افزود: نیروگاه شهید مفتح که سال ها قبل در اینجا ساخته شد در سال ١۵ میلیون متر مکعب آب مصرف می کرد که این آب از طریق چاه ها‌یدشت فامنین تامین می‌شد و این موضوع سبب شد این دشت با بیلان منفی مواجه شود و نیروگاهی که هزار مگاوات ظرفیت داشت در سال‌های گذشته به دلیل کم آبی تنها با ٣٠٠ مگاوات کار می کرد.

چیت چیان بیان کرد: ۴ واحد نیروگاه در شهید مفتح داریم که هر واحد ١٣۵ لیتر بر ثانیه مصرف آب دارد که با افتتاح این برج خنک کننده به ١۵ لیتر بر ثانیه کاهش می یابد و پروژه بعدی انتقال پساب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح است.

وی افزود: انتقال پساب برای نخستین بار در کشور اجرا شده و امیدواریم با توجه به شرایط منابع آب و مدیریت منابع این کار را توسعه دهیم و در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی در مورد انتقال آب از سد تالوار به همدان گفت: امیدواریم با پایان گرفتن این طرح تمام مشکلات آبی همدان حل شود و هر ساله اعتباراتی برای این طرح اختصاص می یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار