درسالجاری:

۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار به نوسازی مدارس استان اختصاص یافت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی امسال به این اداره کل اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۴۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 21 April 2020

 

حسین محمدی درگفتگو باتابناک مرکزی افزود: ۵۶۰ میلیارد ریال این اعتبارات از محل منابع ملی و ۳۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی بوده است.
وی ادامه داد: ۱۹ هزار متر مربع شامل ۱۴۰ کلاس درس پارسال به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اظهار داشت: این فضاها در قالب ۲۶ طرح و با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی ساخته شده و به آموزش و پرورش استان تحویل شد.
وی یاد آورشد: یک‌هزار و ۹۹۸ مترمربع از این فضاها در قالب ۲ طرح و ۱۸ کلاس درس از سوی خیران، ۱۰ هزار و ۹۸۳ متر مربع در قالب ۱۷ طرح و ۹۲ کلاس درس به صورت مشارکتی و ۶ هزار و ۲۷ متر مربع در قالب هفت طرح با ۳۰ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی ساخته و به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: ۱۵ هزار و ۷۲۷ متر در قالب ۱۹ طرح و ۱۴۰ کلاس از مجموع این فضاها، آموزشی و ۲ هزار و ۲۷۴ متر مربع در قالب چهار طرح ورزشی است.
محمدی گفت: یک طرح کانون با زیربنای ۲۲۰ مربع و ۲ طرح نمازخانه و کتابخانه با زیر بنای ۷۸۷ متر مربع نیز پارسال در اختیار آموزش و پرورش استان مرکزی قرار گرفت.
وی اظهارداشت: به صورت میانگین پارسال هر ۱۴ روز یک طرح، هر هفته سه کلاس و هر روز ۵۲ متر مربع فضای آموزشی به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شده‌ است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از برگزاری یک جشنواره خیران استانی، ۱۰ جشنواره شهرستانی و ۵۱ جشنواره مدرسه‌ای پارسال در این استان خبرداد.
محمدی ادامه داد: خیران مدرسه ساز، در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ۳۱ طرح به ارزش ۲۹۶ میلیارد ریال را متعهد شدند.
وی افزود: اهدای زمین به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، ۲ مورد پول نقد به ارزش ۵۳۵ میلیون ریال، ساخت ۱۱ طرح احداث مردمی به ارزش ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و ۱۷ طرح احداث مشارکتی به ارزش ۲۰۲ میلیارد ریال از جمله تعهدات خیران مدرسه ساز استان مرکزی در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان بود.
وی اظهار داشت: پنج مدرسه خشتی و گلی در استان مرکزی شناسایی و همزمان با آیین زنگ مهر جشن برچیدن مدارس خشتی و گلی و بخاری نفتی در استان برگزار شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: سامانه گرمایشی ۵۲۴ مدرسه با ۲ هزار و ۱۸۸ کلاس درس استان با اعتبار مورد نیاز ۴۰۰ میلیارد ریال نیازمند استانداردسازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار