پیش بینی هزینه بازسازی خانه‌های سیل‌زده اصفهان

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در استان 296 هزار و 350 میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۴۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 05 May 2020

محسن قوی بیان اظهارداشت: این اعتبار در قالب ۲۰۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۸۸ میلیارد ریال کمک‌ بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در اختیار مالکان آنها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سیل اوایل فروردین امسال به یک‌هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی در استان خسارت زد که از این تعداد یک‌هزار و ۱۸۱ واحد نیازمند تعمیر و مرمت هستند و ۷۵ واحد تخریبی بوده و باید بازسازی شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان افزود: سیل فروردین امسال ۲ مرحله در روزهای هفتم و بیست و چهارم اتفاق افتاد و این خسارت‌ها تاکنون از ۱۲ شهرستان به ما اعلام و توسط مدیریت بحران استانداری ثبت شده است.

وی با بیان‌اینکه کارشناسان بنیاد مسکن تمام واحدهای خسارت دیده را کارشناسی و برآورد خسارت کرده‌اند، افزود: برآورد خسارات سیل اخیر استان به هیات دولت ارسال شده است که امیدواریم بزودی با تصویب هیات دولت، فرایند جبران خسارت نیز شروع شود.

قوی بیان خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی واحدهای  مسکونی خسارت دیده پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار