روند احداث موزه دفاع مقدس استان گیلان باید تسریع شود

کد خبر: ۸۷۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 12 July 2020

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین مصطفی پور امروز (یکشنبه) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استانداری گیلان، اظهار کرد: امسال با شعار «ما قوی هستیم» برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای گرامیداشت این ایام، افزود: همه دستگاه‌ها باید اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشند و اجرای برنامه‌ها تا اسفند ماه امسال ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس برای جامعه، گفت: دفاع مقدس درخشان‌ترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی است که باید دستاوردهای آن بازخوانی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دفاع مقدس نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشرفت‌های انقلاب اسلامی داشته است، تصریح کرد: ارزش‌های حاکم بر دوران دفاع مقدس، دستاوردها و تأثیرات این دوران در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری و امنیت باید تبیین و اعلام شود.

مصطفی پور با بیان اینکه ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس با ۱۷ کمیته به ریاست استاندار در استان گیلان تشکیل شده است، گفت: از همه ظرفیت‌ها اعم از نهادهای دولتی، غیر دولتی، لشکری و کشوری و مردم نهاد برای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان و با بیان اینکه این طرح از ردیف اعتباری برخوردار نیست، تصریح کرد: باید از بودجه‌های پژوهشی دستگاه‌ها برای اجرای این طرح استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه امسال ۵۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در قالب نقل تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان گیلانی به چاپ می‌رسد، ادامه داد: روند احداث باغ موزه دفاع مقدس گیلان نیز کند بوده و با تسریع شود.

وی گیلان را جز آخرین استان‌هایی دانست که در حال ساخت موزه دفاع مقدس است، اظهار کرد: این در حالی است که استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید نقش مهمی در دفاع مقدس داشته و نیازمند مکانی است که بتواند این ارزش‌ها را به نمایش گذاشته و منتقل کند.

مصطفی پور ادامه داد: موزه دفاع مقدس در سه فاز طراحی شده و بودجه دولتی مشخصی ندارد باید از ظرفیت‌های استانی برای تکمیل این پروژه استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار