سفر سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان به منطقه آزاد ماکو

ایجاد مناطق آزاد؛ فرصت پیوند اقتصادی با کشور‌های هم جوار

منطقه آزاد ماکو امروز آخرین مقصد سفر سیدعباس موسوی سخنگو‌ی وزارت امور خارجه و سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان بود.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 07 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، وی در سفری یک روزه به این منطقه در نشست با مسئولان منطقه آزاد ماکو آخرین راههای توسعه اقتصادی و تجاری استان آذربایجانغربی با کشور آذربایجان بخصوص منطقه آزاد ماکو را بحث و بررسی کردند.


 موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان  با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد گفت: مناطق آزاد برای تکمیل ظرفیتهای کشور وپیوند دادن اقتصاد ملی به اقتصاد کشورهای هم جوار، ایجاد شده اند و همین طور طبیعتا سفارت جمهوری ایران در باکو این وضعیت را مغتنم می شمارد و حتما ما از این پتانسیلی که در این منطقه هست سعی خواهیم کرد که هم به نفع دو ملت ایران و آذربایجان استفاده بکنیم.

عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در نشستی با سخنگوی دستگاه دیپلماسی که با حضور جمعی از مسئولان استان و منطقه ترتیب یافت گزارشی از آخرین وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه آزاد ارائه داد و گفت: در حال حاضر 110واحد فعال صنعتی در این منطقه به کار تولید و اشتغال مشغول هستند که، وزارت امور خارجه می تواند نقش اساسی در توسعه این منطقه و رونق بیش از پیش فضای کسب و کاربا همسایگان داشته باشد.


وی همسایگی منطقه آزاد ماکو با سه کشوررا از ظرفیتهای بزرگ برای توسعه تجارت خارجی اعلام و خواستار کمک و مساعدت مسئولان بلند پایه کشوری برای توسعه صادرات جاری و افزایش تجارت خارجی شد.


عباسی فرماندار ماکو هم با تقدیر از حضور سفیر جدید کشورمان در آذربایجان برای حضور در منطقه و آشنایی با طرفیتهای آن گفت : حضور شما در این منطقه علاوه بر تحکیم همسایگی ایران و آذربایجان باعث هم پیوندی بین دو کشور شده و تجارت خارجی بین دو کشور را افزایش خواهد داد.


بازدید از پایانه مرزی و گمرک پلدشت و آشنایی با فعالیتها و ظرفیتهای صادرات، واردات و ترانزیت این پایانه و گمرک؛ بین ایران و جمهوری خود مختار نخجوان از دیگر برنامه های سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار