استفاده از ظرفیت‌های خالی دریای خزر برای ایجاد اشتغال

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: با استفاده از ظرفیت‌های خالی دریای خزر می‌توان به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک کرد.
کد خبر: ۹۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 11 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز از بزرگ‌ترین پروژه طرح پرورش ماهی در قفس مازندران در شهرستان نوشهر بازدید کرد و در جریان تازه‌ترین تحولات در این حوزه قرار گرفت.
ستاری در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های خالی دریای خزر در امر تولید غذاهای دریایی و نیز ایجاد اشتغال و درآمدزایی، اظهار کرد: این طرح می‌تواند به حوزه اشتغال، درآمدزایی کمک قابل توجهی کند و حتی با شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های خالی در دریای خزر می‌توان به خودکفایی، تامین امنیت غذایی و غذای سالم به شکلی که کمترین هزینه را به وجود بیاورد، دست یافت.
وی با تاکید بر حمایت از پروژه طرح پرورش ماهی در قفس مازندران در منطقه نوشهر، افزود: این طرح یک پروژه مهم و کلیدی است که نقش بسیار مهمی در افزایش تولید آبزیان کشور ایفا می‌کند و بنابراین به منظور بالا رفتن ارتقاء عملکرد این مجموعه، تمام سعی و تلاش‌ها برای رفع مشکلات آن به‌کار گرفته می‌شود.
 شرکت تلاش‌گران البرز کاسپین وابسته به شرکت جهاد نصر در حال حاضر ماهیان کپور و فیل‌ماهی خاویاری را در این پروژه 16 قفسه واقع در منطقه شریعت‌آباد نوشهر و در عمق 20 متری دریا، پرورش می‌دهد.
پرورش ماهی در قفس مازندران در نوشهر با 100 نفر اشتغال‌زایی از سوی جهاد نصر در حال انجام است و سالانه 400 تن ماهی تولید می‌شود و قابلیت افزایش تولید 2 هزار تن در سال با افزایش سرمایه‌گذاری تا سقف 40 میلیارد ریال را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار