سرما 75 میلیارد خسارت به بخش کشاورزی لامرد وارد کرده است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لامرد در جنوب استان فارس گفت: سرمازدگی موجب وارد شدن ۷۵ میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی و باغی در این شهرستان شده است.
کد خبر: ۹۳۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 12 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدصادق فانی گفت: در پی کاهش دما به منفی یک درجه در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه در شهرستان لامرد، ۱۹۰ هکتار از اراضی زیرکشت سبزی و صیفی خسارت دید.

وی گفت: علی‌رغم هشدارهایی که در این خصوص به کشاورزان داده شده بود متاسفانه اراضی زیرکشت رفته گوجه فرنگی، شمام، طالبی، خیارسبز و هندوانه کشت بهاره، متحمل خسارت سنگین شده است.

فانی از بیمه شدن اراضی کشت دیم در این شهرستان خبر داد و گفت: پس از چندین سال پیگیری و با توجه به بهتر شدن میانگین بارندگی طی چند سال اخیر، طرح بیمه اراضی زیرکشت دیم شهرستان مجدداً اجرایی شد.

او افزود: پارسال بیش از ۴۵۰۰ هکتار از راضی شهرستان زیر کشت دیم رفت و رغبت کشاورزان به کاشت محصولاتی نظیر گندم و جو به شکل دیم، منجر به روی آوردن آنان به بیمه محصولات شد به طوریکه تاکنون ۱۳۰۰ هکتار از اراضی بیمه شده و استقبال کشاورزان همچنان تداوم دارد.

مدیر جهادکشاورزی لامرد گفت: در سال زراعی جاری ۴ هزار هکتار به کشت محصولات دیم اختصاص یافته و با توجه به اضافه شدن عامل خشکسالی به فهرست عوامل خطر زای تحت پوشش بیمه، شاهد استقبال خوب کشاورزان هستیم.

بهره برداری و کلنگ زنی ۲ طرح کشاورزی در دهه فجر

فانی با اشاره به بهره برداری و کلنگ زنی ۲ طرح در ایام الله دهه فجر، گفت: طرح گیاهان دارویی آلوئه ورا در سطح ۴.۵ هکتاری و با هزینه ۱۹ میلیارد ریالی، آماده افتتاح و طرح تغذیه مصنوعی تنگ ماهی واقع در روستای دهمیان بخش اشکنان با حجم آبگیری ۳۷۰ هزار متر مکعب آماده کلنگ زنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار