کشف یک تن پیش ساز مواد محترقه دست ساز در زنجان

۹۵۵ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه دست ساز و بیش از ۴۶ هزار انواع مواد محترقه غیرمجاز در زنجان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 23 February 2021

 

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان با انجام اقدامات فنی و پلیس از فعالیت ۵ نفر در تهیه و توزیه مواد محترقه و مواد پیش ساز مواد محترقه دست ساز در سطح شهرستان زنجان قرار گرفته و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.کشف یک تن پیش ساز مواد محترقه دست ساز در زنجان

سرهنگ خانی پور افزود: ماموران در تحقیقات خود دریافتند متهمان قصد دارند مواد پیش ساز محترقه تهیه کرده را در وزن‌های کوچکتر بسته بندی کرده و در سطح شهرستان زنجان توزیع نمایند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران طی پنج عملیات جداگانه و پس از هماهنگی با مقام قضائی و بارعایت موازین شرعی، قانونی و حفظ حقوق شهروندی به محل اختفای متهمان در سطح شهرستان زنجان اعزام و مورد بازرسی قرار دادند.

سرهنگ خانی پور گفت: ماموران موفق شدند از محل اختفای یکی از متهمان ۳۲۵ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج به همراه ترازوی دیجیتال، نایلکس‌های مخصوص ساخت نارنجک دست ساز به همراه ۲۳ هزار و ۵۰۰ عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف کنند.

این مقام انتظامی افزود: همچنین ماموران موفق شدند در این عملیات‌ها از چهار متهم دیگر مقدار ۶۳۰ کیلو مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج و ۲۳ هزار و ۱۷۷ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در این عملیات‌ها در مجموع ۹۵۵ کیلو مواد پیش ساز محترقه و ۴۶ هزار و ۶۷۷ عدد انواع مواد محترقه خارجی غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ خانی پور با اشاره به دستگیری ۵ متهم در این عملیات‌ها افزود: متهمان دستگیرشده به همراه اقلام مکشوفه جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ خانی پور بر آمادگی کامل پلیس در روز‌های پایانی و چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و افزود: پلیس با کسانی که بخواهند با تهیه و توزیع مواد محترقه و خطر ناک، جان مردم را به خطر اندازند به شدت و برابر قانون برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به نزدیکی سال نو و چهار شنبه آخر سال از شهروندان خواست: در صورت مشاهده خرید و فروش مواد محترقه توسط افراد سودجو، با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار