کرونا صدای موزه‌داران خصوصی را هم درآورد

مدیرکل کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: موزه‌داران خصوصی نسبت به وضعیت بازدید از موزه‌ها گلایه‌مند هستند.
کد خبر: ۹۷۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ 05 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: موزه‌ها از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال خسارت دیده‌اند و به نظر می‌رسد که این خسارات به هیچ شکل قابل جبران نباشد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: در طول سه ماهه اخیر تنها ۲۰۵۳نفر از موزه‌های استان بازدید داشته‌اند و این شرایط حتی برای موزه‌داران خصوصی در استان نیز مراتب اعتراض را رقم زده است.
او گفت: در طول ۱.۵سال اخیر با توجه به اینکه موز‌‌ه‌های استان اکثرا دولتی هستند، مشکلی در تعدیل نیرو وجود نداشته است، اما موزه های خصوصی استان درگیر تعدیل نیرو شده‌اند و در واقع چاره‌ای ندارند چراکه درآمد موزه‌ها به شکلی نیست که بتواند علاوه بر جبران خسارات وارده، بتواند هزینه‌های جانبی را تامین کند.
مرزبان با اشاره به تصمیم وزارت میراث فرهنگی برای تغییر گروه شغلی موزه‌ها، یادآورشد: موزه‌ها در گروه شغلی سه قرار داشتند که پیرو مکاتبات وزارتخانه، موزه‌ها وارد گروه شغلی دو شدند و بازگشایی شدند، البته این روزها در آستانه موج پنجم کرونا هستیم که این امر می‌تواند بر بازگشایی و فعالیت مجدد موزه‌ها پس از ماه‌ها تاثیر منفی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار