پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مزرعه گل‌محمدی الیگودرز اختصاص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان امسال برای توسعه مزرعه ۳۰ هکتاری گل‌محمدی در الیگودرز اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۸۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 10 August 2021

به گزارش تابناک لرستان از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در بازدید از مزرعه پرورش گل محمدی و کارخانه در دست احداث عصاره گیری و خشک کردن گل محمدی در شهرستان الیگودرز اظهار داشت: مزرعه پرورش گل محمدی الیگودرز تا ۸٠ هکتار قابل توسعه است.

وی گفت: با بهره برداری از کارخانه عصاره گیری و خشک کردن گل ممدی در الیگودرز محصول  کشت شده در سطح استان استان لرستان توسط این کارخانه خریداری و فرآوری شده و  ضمن ایجاد اشتغال، ارزش افزوده حاصله نیز نصیب بهره‌برداران خواهد شد.

گل محمدی از مهمترین گونه‌های معطر رز دارای آثار درمانی ضدافسردگی، تقویت قلب و کاهش التهاب است که می‌توان آن را در بیشتر مناطق لرستان کشت کرد.

به گفته حسنی مقدم این محصول اکنون در الیگودرز، بروجرد، خرم آباد، دورود و ازنا کشت می‌شود و در حال حاضر از ۷۴۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در لرستان ۸۰۰ تن محصول برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: متوسط برداشت گل محمدی از اراضی استان نیم تن در هکتار است اما در برخی مناطق بروجرد به ۴.۵ تا ۵ تن رسیده و با افزایش سن کشت به چهار تا پنج سال میزان برداشت به بیش از پنج تن در هکتار نیز افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار