رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان قزوین

قزوین در مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و خشک زی قرار دارد

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان قزوین گفت: این استان در مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و خشک زی قرار دارد و هرساله در اوایل فصل پاییز شاهد ورود گونه های مختلف پرندگان آبزی و کنار آبزی به سایت های تالابی هستیم.
کد خبر: ۹۹۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 04 October 2021

سیاوش رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پرندگان دارای درجه حفاظتی بالا در استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر پرندگانی نظیر بالابان، شاهین، بحری، هوبره، کرکس مصری و غیره در زیستگاه‌های این استان زیست کرده و مورد توجه حفاظت ویژه هستند.
وی افزود: استان قزوین در مسیر شمال-جنوب قرار دارد و پرندگان مهاجر متناسب با فصل و زمان در مناطق مختلف استان فرود می آیند.
این مسوول گفت: از اواخر شهریور و اوایل مهر ماه پرندگان مهاجر آبزی از شمال کره زمین به سمت جنوب مهاجرت می کنند و در این استان نیز از اوایل پاییز تا اواسط اردیبهشت سایت های تالابی پذیرای گونه هایی از پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع مرغابی ها، حواصیل ها، کاکایی ها، آبزیان ها، باکلان، خروس کولی و غیره است.
رضازاده با اشاره به اینکه استان قزوین در مسیر مهاجرت پرندگان خشک زی هم قرار دارد، اضافه کرد: البته برخی از گونه های پرندگان همیشه هستند ولی به صورت تقریبی ۶۵ درصد گونه های پرندگان مهاجر هستند.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان قزوین اظهار داشت: بالغ بر ۲۵۰ گونه پرنده در استان قزوین شناسایی و ثبت شده است که نشان دهنده وضعیت خوب این استان برای زیست پرندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار