مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام؛
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت:تعداد 289هزار نفر در استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که ۵۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند
کد خبر: ۱۰۰۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 08 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سهیلا ملکشاهی در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : با اجرای طرح ۳۰۷۰که یکی از طرح های موفق سازمان است سبب شده ۳۰ خدمت پرتردد در شعب باعث کاهش حداقل ۷۰ میلیون بار مراجعه به شعب تامین می شود.

وی افزود: این خدمات را باید به مردم معرفی کنیم چراکه باعث می شود بصورت الکترونیک مردم از طریق تلفن همراه بدون نیاز به شعب تامین اجتماعی از خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام افزود : در حال حاضر سه هزار نفر از زنانه خانه دار در این استان از نعمت پوشش بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند.

ملکشاهی با اشاره به مزایای بیمه زنان خانه دار تاکید کرد: زنانی که تمام وظایف بیرونی را در داخل خانه از جمله پرستاری، آشپزی، مشاور خانواده انجام می دهند می توانند از این طرح استفاده کنند تا در سنین بالا به عنوان پشتوانه مالی از خدمات آن بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در استان ایلام بیش از سه هزار زن خانه دار از این طرح بهره مند هستند اما باز هم جای کار دارد و نیاز است خانواده ها برای تامین آتیه آنها به سمت بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی سوق پیدا کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام در خصوص کارگران ساختمانی و قالیبافان نیزگفت: از ابتدا ورودی بدون هیچ محدودیتی و یا راستی آزمایی به تامین اجتماعی داشته اند ولی هم اکنون راستی آزمایی آنها در حال انجام است و کسانیکه در این 2 حرفه مشغول هستند به بیمه خود ادامه و کسانی که مشغول به این حرفه ها نیستند و از جیب دولت تامین می شوند و در کارهای دیگر مشغول هستند باید از این گروه ها خارج شوند.

وی افزود: سه هزار و ۷۰۰ نفر قالیباف و هفت هزار نفر نیز کارگر ساختمانی در استان ایلام وجود دارد./م

بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار