امام جمعه یزد:
یزد- امام جمعه یزد گفت: ماهیت و واقعیت انقلاب اسلامی باید برای مردم و جامعه تبیین شود و اگر این اتفاق به درستی رخ دهد، ماهیت طاغوت خود به خود برملا می شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 04 February 2022

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، عصر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: این ایام یادآور تحول بزرگ و عظیمی است که توسط امام و مردم اتفاق افتاد و دستاوردهای آن به تمام دنیا صادر شد و امروز وظیفه ما حفظ و حراست از این تحول بزرگ است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب درونی و فرهنگی است، بیان کرد: این انقلاب مقدمه انقلاب حضرت مهدی (عج) است و خداوند نیز از این انقلاب رضایت دارد و نشانه آن نیز این است که هر چه دشمن در طول ۴۳ سال گذشته تلاش کرده با دسیسه های مختلف انقلاب را متوقف کند، موفق نشده و دست یاری خدا، همواره به یاری این انقلاب و مردم آمده است.

ناصری اظهار داشت: یکی از وظایف ما در فرهنگ عمومی این است که ماهیت انقلاب را به جامعه معرفی کنیم زیرا تاکنون از این موضوع غفلت شده و بیشتر مقایسه های مادی انجام شده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: مسئله انقلاب ما یک تحول معنوی و درونی است و فقط نباید با شاخصه های مادی مقایسه شود و باید در نظر داشت که مهمترین ویژگی این انقلاب، احیای ارزش های اسلامی و پاسخ به ندای امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: مشکل کشور ما این بود که ۱۰۰ سال در کشور شاه و سلطان نداشتیم و هرکه در مسند کار بود، نوکر آمریکا و انگلیس بود و امام خمینی (ره) اجازه نداد این روال ادامه پیدا کند.

ناصری تصریح کرد: اگر واقعیت و ماهیت انقلاب تبیین شود، ماهیت طاغوت خود به خود مشخص می شود و این وظیفه ای است که باید در شورای فرهنگ عمومی به آن به شکل جدی پرداخته شود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: امروز فضای مجازی همه واقعیت ها را وارونه نشان می دهد و این امر سبب شده که نسل آینده ما با انقلاب و دستاوردهای آن بیگانه شود و این کرونا و دور کردن جوانان از مسجد، این دوری و بیگانگی با انقلاب و دستاوردهای آن را دو چندان کرده است.

ناصری عنوان کرد: دشمن با ترفندهای مختلف دارد ذائقه ما را عوض می کند و این موضوع به شکل ویژه در خانواده ملموس است و حتی در فرزندآوری و روابط همسران و والدین و فرزندان تاثیر گذاشته است.

وی بر لزوم ایجاد تحول در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: وزارت ارشاد، عنوان اسلامی را با خود به همراه دارد و امیدواریم اسلامی بودن آن ملموس‌تر از قبل باشد و با اهتمام بیشتری به آن پرداخته شود و مبادی و مبانی اسلام توسط این وزارتخانه و گروه ها و مخاطبان تاثیرگذار آن پیاده سازی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار