عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نقش بانوان در اقتصاد خانواده بر توانمندسازی زنان سرپرست خانواده تأکید کرد و گفت: مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانواده با رویکرد مهارت افزایی از جمله الزامات اجرایی در تدوین برنامه های فرهنگی،‌اجتماعی و اقتصادی است.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 09 February 2022

فاطمه زارع صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران تقویت بنیان خانواده با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را از جمله الزامات اجرایی دانست و اظهار کرد:‌ بر اساس بررسی‌های انجام شده آمار خانواده‌های با سرپرستی بانوان در حال افزایش است و حدود دو سوم زنان سرپرست خانواده به تنهایی و بدون وجود فرد شاغل دیگری تامین معاش می‌کنند.

وی افزود: این بانوان به تدریج در اثر عواملی چون پایین بودن سطح سواد، عدم توانایی، وضعیت اقتصادی نامطلوب، پایین بودن سطح آگاهی و دانش و نبود فرصت‌های شغلی مناسب به قشر آسیب پذیر جامعه تبدیل می‌شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را امری ضروری دانست و گفت: این مهم به مرجعی نیاز دارد که تحت عنوان توانمند‌سازی و توان افزایی بانوان سرپرست خانواده با حمایت مسئولان ارشد استان ایفای نقش کند.

زارع تصریح کرد: کمیسیون خانواده در شورای اسلامی شهر یزد نیز می‌تواند این مهم را در قالب امور مشاوره‌ای، مهارت آموزی، بازارچه‌های خود اشتغالی، امور آموزشی و امور اجتماعی و فرهنگی، حمایت از تولیدات خانگی همچون صنایع دستی، قالیبافی، تولید پوشاک، کیف دوزی، آشپزی، پخت نان خانگی، تولید شیرینی سنتی و توسعه مشاغل خانگی بر عهده گیرد.

وی با بیان این‌که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار می‌تواند به ارتقای حس خود ارزشمندی، عزت نفس و خودباوری، بهبود استعدادها، کاهش فقر و ایجاد زمینه تامین معیشت خانواده و در ادامه به تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند،‌گفت: همچنین این مرجع از طریق رایزنی با نهادهای مرتبط با مشاغل خانگی و تهیه لیستی از مشاغل خانگی به شاخص سازی و ایجاد شبکه کسب و کار خانگی کمک نماید.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: بانوان بسیجی نیز توانستند با همکاری سازمان بسیج سازندگی و با استفاده از تسهیلات سازمان و امور مشاوره در شهرهای مختلف استان در فعالیت های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به نقش زنان در مدیریت اقتصادی خانواده گفت: ساماندهی وضعیت اقتصادی خانواده هنر است و بانوان می توانند با کنترل درآمد و هزینه، نظام دادن زندگی بر اساس درآمد، حداکثر بهره وری با حداقل هزینه، کمک به درآمد خانواده از طریق تولیدات خانگی و جلوگیری از اسراف از اقدامات مهمی است که بانوان می توانند به بهترین نحو ایفای نقش نمایند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار