معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد: بازگشایی مدارس ابتدایی به شرط واکسیناسیون دانش آموزان امکان پذیر است، اما آمار واکسیناسیون دانش آموزان این گروه سنی در حداقل قرار دارد
کد خبر: ۱۰۳۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 04 March 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزایی در گفتگو با برنامه رصد شبکه یزد گفت: استان یزد از اواسط دی ماه وارد موج جدیدی از بیماری شد و به قله رسید، اما هم اکنون در شیب نزولی ابتلای جدید قرار داریم و تعداد بیماران سرپایی نسبت به دورانی که در قله قرار داشتیم به یک چهارم رسیده است.


وی افزود: البته شیب موارد بستری به صورت کندی در حال کم شدن است و شیب موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم کندتر است. آمار‌های فوتی همچنان افزایشی است و امیدواریم کاهش آمار ابتلا سبب کاهش آمار مرگ و میر شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آمار ۱۳ درصدی واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در استان تصریح کرد: این گروه سنی بسیار پرخطر است، چرا که از لحاظ واکسیناسیون در وضعیت ایمنی قرار ندارند، فاصله‌های اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، استفاده درستی از ماسک ندارند و مدیریت آنان در اماکن عمومی نظیر مدرسه سخت است.


وی نگرانی‌های کنونی را متوجه این گروه سنی عنوان کرد و اظهار داشت: تقریبا ۱۲ درصد بستری‌های کرونایی در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال قرار دارد و بر این اساس از خانواده‌ها می‌خواهیم حتما کودکان خود را واکسینه کرده و سپس برای دوز دوم اقدام کنند.


میرزایی درباره بازگشایی مدارس گفت: ستاد استانی کرونا بر رعایت دستورالعمل ۰۷ برای بازگشایی مدارس تأکید دارد. در این راستا باید تمهیداتی نظیر واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تدارک دیده شود که متاسفانه این شرایط به ویژه واکسن در حداقلی قرار دارد و بر این اساس موافق بازگشایی مدارس ابتدایی نیستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار